|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() Fonduegryte - støpejern eller stål?Vi har to fonduegryter, ubrukte siden vi fikk dem i bryllupsgave i 1999. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fonduegryte - støpejern eller stål?Vi hadde en i støpejern, men den holdt ikke varmen når to stykker puttet kjøtt nedi. Det ble en laaang middag... Mamma og pappa har en i messing (?), og den er hundre ganger bedre!
![]() |
#4 |
Weeeee
|
![]() Sv: Fonduegryte - støpejern eller stål?vår i støpejern kostet 99,- ganske så billig med andre ord
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Fonduegryte - støpejern eller stål?
De har egentlig forskjellige bruksoområder. Den i støpejern kan brukes til Fondue Bourguignonne, der man steker (storfe-)kjøtt i olje, og den i stål kan brukes til både Fondue Bourguignonne og Fondue Chinois der man koker tynne kjøttruller av svin, kalv, lam eller storfe i buljong. Jeg har aldri sett støpejernsvarianten brukt tl buljong. Skal du altså kvitte deg med den ene, er den i stål mest anvendelig.
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: Fonduegryte - støpejern eller stål?Jeg foretrekker fonduegryte i stål. Vi har begge deler. Den i støpejern har vi fått i gave og brukt to ganger, den andre, i stål, har jeg ærlig og redelig rappet fra min mor (som 10 år etter fortsatt ikke har oppdaget at den er borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Fonduegryte - støpejern eller stål?Vi har fonduegryte i støpejern og er godt fornøyd med den (rent bortsett fra at den ikke har vært i bruk på minst fem år). Jeg synes ikke den er vanskelig å rengjøre. Særlig god er den til sjokoladefondue - mmm!
![]() |
![]() |
|
|