|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvorfor klimaforlik?Det er mulig det er elementære ting som går meg hus forbi her, men hvorfor er regjeringen avhengig av et forlik i klimasaken når vi har en flertallsregjering? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Hvorfor klimaforlik?Ja, dette vil jeg også ha med meg. Det jeg tenker, men som jeg ikke aner om stemmer, er at regjeringen ikke klarer å bli enig internt? Miljøpolitikken er vel SV sitt verste problem (eller utfordring, da
![]() |
#4 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvorfor klimaforlik?Det er to år til stortingsvalget. Vi trenger enighet om klimapolitikken så det kan føres en konsekvent politikk over lengre tid. Jeg har akkurat sett gjennom hovedpunktene i forliket, og det er mye der som handler om mål i f.eks 2020, ting som skal inn i budsjettet i 2011 osv. Da må det være enighet mellom partiene på Stortinget sånn at vi kan dra i samme retning, og ikke sikk-sakke forvirret rundt omkring hver gang det blir regjeringsskifte.
![]() |
#5 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Hvorfor klimaforlik?Acsa sier det så fint. Klimakampen er et langsiktig arbeid som strekker seg over mange valgrunder og som krever politisk forutsigbarhet. Derfor er det viktig å få på plass et så bredt forlik som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|