|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fornøyd
|
![]() Ønsker kakeforslag til ettårsdagI morgen feirer vi ettårsdagen til Toer´n. Jeg skal lage en gulrotkake, sjokolademuffins, og en fruktsalat. Det kommer en del voksne også, så jeg burde nok ha en kake eller to til. Forslag? Kaken bør kunne spises av ett- til tre-åringer også.
![]() |
#2 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagJeg pleier å lage en egen liten kake til ettåringen (på ettårsdagen). Den er som en stor muffins, med svært lite sukker (gjerne fruktose og/eller raspet eple). Det er så søtt å se ettåringen fortære den lille kaken helt etter eget ønske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagJeg ville ha laget boller og så formet en bamse av bollene, enten under steking eller etterpå. Pynt evnt. med melisglasur.
![]() |
#4 |
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagJeg pleier å lage sjokoladekake i langpanne, og så skjærer jeg ut en katt når den er stekt. Katten blir flyttet over til kakefat, pyntet, og det er alltid vellykket |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagHva med å lage en fruktsalat? Både unger og voksne setter pris på det. Lillebror fikk fruktsalat til bursdagen sin, og var strålende fornøyd med det (han elsker frukt).
![]() |
#6 |
Bare sær
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdag
:Peker på hovedinnlegget:
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagHjemmelaget bløtekake er alltid obligatorisk hos oss ved bursdager. Sukkerbunn som deles i to eller tre lag, med jordbær- eller bringebærkrem og banan mellom lagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagBoller eller kanelstenger |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagBoller eller søte horn med vaniljefyll.
![]() |
#11 |
Jeg ble frisk!!
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagStoresøster her fikk Ole brumm sjokoladekake til sin 1års dag
Ellers signerer jeg denne, bare bytte ut banan med jordbær.
![]() |
#12 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagTakk for flotte tips! Nå har jeg litt av hvert å velge i.
![]() |
#13 |
Egenial
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdagYoughurtkake har jeg laget noen ganger, den er veldig populær. Smaker friskt og godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Stadig underveis
![]() Sv: Ønsker kakeforslag til ettårsdag
Jeg baker alltid en vanlig gulrotkake også og lager litt ekstra røre til den lille kaka (på slump). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|