|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kidding, right?
|
![]() Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Hm... ja, vi har altså et Lundby dukkehus. Det kuleste med dukkehus er jo lampene, ikke sant - så derfor har vi rikelig med dette til dukkehuset vårt. Ikke alle puddinger er like flinke til å forstå at man må dra i kontaktene, og ikke ledningen, når lampen skal flyttes. Ledningen er altså dradd ut av støpselet og vi nå opptil mange lamper som ikke virker.
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Selger de de løse så kan det nok fikses med litt 10 klasses elektronikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Har du sett hvordan de ser ut inni da? Og hvordan ser ledningen ut? |
![]() |
![]() |
#4 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Hmmm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Kan du åpne kontaktene på noe vis?
![]() |
#6 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Kan du skifte vanlige kontakter? Jeg vil tro at det ikke er noe verre enn det, men det er ikke alle kontakter som kan åpnes, men så lenge de selges separat så bør de kunne åpnes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bare sær
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?
Jeg lurer litt på dette selv, så jeg svarer her. Nei, de kan ikke åpnes. Jeg skjønner ikke hvorfor de selges separat, for det ser virkelig ikke ut som det er mulig å koble dem på en ledning.
![]() |
#8 |
Øyboer
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Kan jo være at de kontaktene som selges løs kan åpnes? og at man må klippe vekk de gamle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Men er du helt sikker på at de kontaktene du har bilde av over her, som de selger løse, er akkurat de du trenger? De er jo ikke helt like?
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
Det har du jammen rett i! Kanskje er det det som er meningen - at man må klippe av de gamle (helstøpte) og montere på en sånn erstatter (det kan jo se ut som om de korte piggene kanskje kan skrus inn og dermed fiksere ledning?)
![]() |
![]() |
#11 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Nå er det vel trolig forandringer siden jeg hadde Lundby-dukkehus, men der var det i alle fall bare å dra ut metallpluggene, eventuelt med ei lita tang, og så stappe ledningen inn igjen. Noen ganger måtte vi fjerne litt plast for å få dem til å sitte, og noen ganger tok jeg litt pent brukt tyggegummi til hjelp.
![]() |
![]() |
#12 |
Bare sær
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Nå sjekket jeg, og metallpluggene lar seg dra ut. Utfordringen ser ut til å ligge i å få dem på plass igjen, samtidig med ledningen. Det gidder jeg ikke å legge altfor mye arbeid i, for vi får det uansett ikke til å lyse siden hullene de skal plugges i, i huset, ikke er samme dimensjon.
![]() |
#13 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Ah, nå ble jeg inspirert! *går og henter lampe og tang*
![]() |
![]() |
#14 |
Just me
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
padawan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Jeg gjorde det samme som Elinblu, bortsett fra tyggis. Det virket i hvertfall for meg.
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Jeg klarte det!
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Og nå har du lært det. Ikke la barna leke med dukkehuset ditt, de bare ødelegger det ... Sist redigert av daffy : 19-01-08 kl 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hvordan fikser man en kontakt/støpsel til lampe i et Lundby dukkehus?Nei, nå er det selvsagt plassert høyt oppå en høøy kommode.
![]() |
![]() |
|
|