|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringHvis man ellers måtte parkere mot betaling,men får det dekket av arb.giver er det jo et frynsegode. Ergo man må skatte av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringJeg forstår poenget i storbyen, som f.eks. Oslo. Der er parkeringsplasser virkelig et gode, og jeg tror man kunne klart å få litt flere mennesker til å ta offentlig transport dersom man vanskeliggjorde parkering. Det er for mange biler i forhold til standard på veiene inn til Oslo, og skattlegging av parkering kunne vært et virkemiddel for å få ned antall biler. Sånn som det er nå skatter man f.eks. hvis arbeidsgiver dekker månedskort, men ikke hvis de dekker parkeringsplass og det virker jo ikke helt fornuftig.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringIdiotisk forslag, jeg hørte Heikki Holmås argumentere for dette i morges på radioen. Man må helt sikkert bruke pisk i tillegg til gulrot for å mestre miljøutfordringene. Men dette forslaget var jo sjeldent virkelighetsfjernt, selv til fra SV å komme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringVel, her i byen hadde det vært lurt, selv om det hadde vært kjipt for meg personlig.
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringI så fall så må folk flest få en akseptabelt alternativ til å kjøre bil. Så lenge det står så dårlig til med kollektivtransporttilbudet rundt forbi, så er det mange som ikke har noe alternativ til å kjøre bil. Vi som bor i små byer og tettsteder ville nok opplevd at de aller fleste måtte skatte, siden det kun er i sentrum man må betale for å parkere. De fleste og største arbeidsplassene her i nærheten har parkeringsmuligheter for de ansatte. Det blir ikke ansett for å være et frynsegode.
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringJeg forstår poenget i Oslo sentrum hvor man knapt kan parkere på alternativ måte uten å måtte betale for det. Her hvor jeg jobber er det gratis gateparking og skattlegging ville antakelig medført at ansatte som kjører til jobben ville parkeret i gaten og antakelig irritere beborere i nærmiljøet ved at de opptar parkeringsplasser som de kunne tenke seg når de kommer hjem fra jobb.
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringJeg ser poenget, men jeg skjønner ikke helt hvordan de egentlig har tenkt å gjennomføre det?
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringEn ting er å skatte av en parkering som arbeidsgiveren din må betale for. Noe annet er feks på skolen min der det er en parkeringsplass som skolen eier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringDette forslaget er helt skrullete, og er tydeligvis foreslått av en paragrafrytter som tolker ordet fordel i enhver skattemessig disfavør for arbeidstakere. |
![]() |
![]() |
#12 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringJeg synes også det er temmelig tøysete. Tvert i mot burde firmaer kunne sponse månedskort på buss/tog/trikk uten fordelbeskatning i stedet, som utjevning.
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringDet er en så borti staur og vegger teit idé at jeg ikke kan få sagt det. Det høres ut som nok en misunnelsesskatt spør du meg. På linje med beskatning av mobiltelefon og PC. Hårreisende tåpelig.
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringDette er jo bare et forslag som media virkelig har grepet med fulle. Jeg synes forøvrig det er et merkelig og rart forslag, for det er jo så mange ting som må være med i vurderingen.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringJeg er litt i tvil - for hvordan skal dette gjøres slik at miljømessig riktig oppførsel virkelig premieres?
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkering
|
![]() |
![]() |
#17 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringDet er rett og slett så dumt at jeg finner ikke ord. Enkelt og greit.
![]() |
#18 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkering
Hvis man skal få flere mennesker til å ta kollektivt inn til Oslo så bør det virkelig bevilges penger til å bedre tilbudet. F.eks på Østfoldbanen.
![]() |
#19 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringHelt tullete. Og nok en krampetrekning fra noen av de som kappes om å være mest "miljøvennlige". Jo mer man skattlegger og avgiftbelegger goder, jo mer miljøvennlig er man, visstnok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Du bør skatte av gratis jobbparkeringOm de skal skattelegge parkering og øke bensinprisene, ville det kanskje vært en ide å legge til rette for at folk skal kunne ta det kollektive.
![]() |
|
|