|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvordan tolket dere Det femte barnet av Doris Lessing?Nå har jeg akkurat lest ut Det femte barnet av Doris Lessing, det stod noe i en tråd her inne som gjorde at jeg ble nysgjerrig på denne boken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan tolket dere Det femte barnet av Doris Lessing?Jeg har ikke lest boka, men kom over dette: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan tolket dere Det femte barnet av Doris Lessing?Det er mange år siden jeg leste denne boka, men jeg kan ikke huske at jeg prøvde å tolke den i det hele tatt. Jeg leste den som et eventyr. Doris Lessing er en historieforteller av den gode gammeldagse sorten. |
![]() |
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvordan tolket dere Det femte barnet av Doris Lessing?
Jeg leste den for 18 år siden, så jeg husker ikke annet enn at den skremte vettet av meg. Men jeg husker at jeg tolket det slik du beskriver her. At dette var et barn som var født uten godhet, at dette rett og var en medfødt mangel hos han på lik linje som om han var albino og manglet pigment. Og hvordan kan man fordømme noen som er "født slik"?
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Hvordan tolket dere Det femte barnet av Doris Lessing?
Ja, det er jo dette Lessing sier i det Aftenposten klippet det ble linket til.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan tolket dere Det femte barnet av Doris Lessing?Har lest meg litt opp på Lessing siden sist, og ser at hun selv mener folk ikke skal overtolke bøkene hennes (slik jeg gjorde |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvordan tolket dere Det femte barnet av Doris Lessing?Jeg leste boken for veldig mange år siden, så jeg husker ikke detaljene. (Men kan jo nevne at jeg har fire barn..) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|