|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Live and let live
|
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Definer godis?
![]() |
#4 |
Live and let live
|
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Du kan lage ostechips (ostebiter i ovnen med salt på). Spise nøtter (det er jo mer mat enn snacks), spise minigulrøtter (og store, de varer lengre), drikke te, lage deg en salat og knaske på (det fungerer overraskende nok veldig bra enkelte ganger når jeg bare sitter og spiser for å spise selv om jeg ikke er sulten, føler det mye bedre når jeg er ferdig gjør jeg også).
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Det var jammen et tema jeg kjenner meg igjen i. Her er noen av de tingene jeg tyr til når jeg har selvkontroll nok til å avstå fra godis:
![]() |
#6 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Mandler og rosiner. Søtt, sunt (masse fiber
![]() |
#7 |
Pauset
|
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Innser etter å ha lest alle de dårlige, men velmenende forslagene |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Joika - jeg kunne like godt ha skrevet begge dine innlegg i denne tråden.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!For min del hjelper det forresten av og til med tyggis.
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Mitt beste tips er å ikke erstatte godis med noe, men bryte hele vanen med "småspising" og "må ha noe". Gjør noe annet når lysten kommer, eventuelt drikk et glass vann eller ta en kopp te. Får jeg bukt med vanen, istedet for å finne en haug med substitutter som "ikke regnes som godteri" går alt så meget bedre |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!
Ja veldig også. Lurer på hvorfor enkelte er sånn jeg? Våknet i natt.. første tanke: SUKKER. Våknet i dagtidlig: SUKKER. Resten av dagen: SUKKER.. med unntak av rett etter jeg har spist mat. Teller timer så det ikke går for lang tid.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Min mor påstår at godtesug kommer av b-vitaminmangel, og foreskriver en skje maltekstrakt hver gang jeg fyser på litt sjokolade. Jaja.
![]() |
#15 |
Pauset
|
Er ikke bare å bryte vanen. Har klart det av og til, men suget kommer alltid tilbake. Har gitt det opp rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Jeg spiser naturellyoghurt med mangobiter oppi og hakkede valnøtter på toppen og bittelitt flytende honning over. Blåbær og jordbær er også veldig godt å ha i. Det er kjempegodt, og hvis noen kommer og forteller meg at det ikke er sunt så blir de rødprikket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!En tannpuss fungerer også mot godterisug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan jeg.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Tannpuss funker faktisk, enig der. Selv lager jeg alle slags lavkarbokaker og -snop når trangen kommer over meg, men det hjelper jo lite om du teller kalorier.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Godtesyk ... Hjelp!Tørket mango fra lille nøttefabrikken |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|