Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Godtesyk ... Hjelp!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 14:45   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godtesyk ... Hjelp!

Gi meg det beste tipset du har!!

Oppgaven er: Hva spiser du hvis du er veldig godtesyk, men ikke skal spise godis? (Stakkar meg).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 14:50   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godtesyk ... Hjelp!

Definer godis?

Jeg har satt meg selv på avvenningskur fra nonstop (i går, – igjen ...), og endte opp med å kutte epler i biter og ligge i en smurt ildfast form, strø kanel over, og blande litt smør, grovt mel og brunt sukker til det ble smuldrete og strø over og sette i ovnen. Det var godt. Og ikke nonstop. (Men jeg måtte jo ha is til de varme eplene og sånn ... så jeg tror på en måte det ble litt mer sukker enn om jeg bare hadde spist de stakkars nonstopene. )

Gammel 29-01-08, 14:51   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Godteri. :svake menneske:

Frukt kan hjelpe, men jernvilje er også kjekt å ha. Flere venninner har skrytt av at krom virker mot godissug, men det kan jeg ikke gå god for altså.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 14:53   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan lage ostechips (ostebiter i ovnen med salt på). Spise nøtter (det er jo mer mat enn snacks), spise minigulrøtter (og store, de varer lengre), drikke te, lage deg en salat og knaske på (det fungerer overraskende nok veldig bra enkelte ganger når jeg bare sitter og spiser for å spise selv om jeg ikke er sulten, føler det mye bedre når jeg er ferdig gjør jeg også).

Gammel 29-01-08, 14:53   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var jammen et tema jeg kjenner meg igjen i. Her er noen av de tingene jeg tyr til når jeg har selvkontroll nok til å avstå fra godis:

Knekkebrød med cottage cheese, eplesyltetøy og kanel.
Appelsin
Vaniljeyoghurt
Agurk, gulrot og stangselleri i stenger med dip av yoghurtnaturell og chilipulver
50 g nøtter og en liten bit mørk sjokolade
Cola light
Knekkebrød med kalorifattig smøreost og en skje pinjekjerner
Agurkskiver med maldonsalt

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 14:54   #6
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Mandler og rosiner. Søtt, sunt (masse fiber ) og godt.

Gammel 29-01-08, 14:57   #7
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innser etter å ha lest alle de dårlige, men velmenende forslagene , at det ikke er noe som er bra nok, såfremt det ikke heter kake eller noe sånt. Nøtter og grønnsaker er IKKE erstatning god nok. Da kan jeg likergjerne la være.

Tror nesten jeg skal unne meg en minisjokolade jeg. Bedre det enn å sprekke veldig..

Må si at jeg har huset fult av nam-nam mat og at jeg har gofflet nedpå med frukt og sånt allerede. Null effekt.

(DM: Syntes elper og is minner veldig om godis jeg da.. Du begynte jo nokså bra, men må si det skle bra ut).

Gammel 29-01-08, 15:01   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 kopp kaffe og 1 porsjon skjerpings. Gå deg en tur eller noe.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:09   #9
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Joika - jeg kunne like godt ha skrevet begge dine innlegg i denne tråden.
Det er utrolig slitsomt å gå og fyse på sukker hele tiden.

Gammel 29-01-08, 15:10   #10
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

1 kopp kaffe og 1 porsjon skjerpings. Gå deg en tur eller noe.

Har drukket to kopper.. og jeg kan ikke gå ut.. sykt barn. Jeg..... lider!! :hulk:

Gammel 29-01-08, 15:10   #11
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

For min del hjelper det forresten av og til med tyggis.
Og et stort glass vann.

Gammel 29-01-08, 15:11   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Mitt beste tips er å ikke erstatte godis med noe, men bryte hele vanen med "småspising" og "må ha noe". Gjør noe annet når lysten kommer, eventuelt drikk et glass vann eller ta en kopp te. Får jeg bukt med vanen, istedet for å finne en haug med substitutter som "ikke regnes som godteri" går alt så meget bedre

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:12   #13
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Joika - jeg kunne like godt ha skrevet begge dine innlegg i denne tråden.
Det er utrolig slitsomt å gå og fyse på sukker hele tiden.

Ja veldig også. Lurer på hvorfor enkelte er sånn jeg? Våknet i natt.. første tanke: SUKKER. Våknet i dagtidlig: SUKKER. Resten av dagen: SUKKER.. med unntak av rett etter jeg har spist mat. Teller timer så det ikke går for lang tid..

Gammel 29-01-08, 15:13   #14
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Min mor påstår at godtesug kommer av b-vitaminmangel, og foreskriver en skje maltekstrakt hver gang jeg fyser på litt sjokolade. Jaja.

Gammel 29-01-08, 15:14   #15
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Mitt beste tips er å ikke erstatte godis med noe, men bryte hele vanen med "småspising" og "må ha noe". Gjør noe annet når lysten kommer, eventuelt drikk et glass vann eller ta en kopp te. Får jeg bukt med vanen, istedet for å finne en haug med substitutter som "ikke regnes som godteri" går alt så meget bedre

Er ikke bare å bryte vanen. Har klart det av og til, men suget kommer alltid tilbake. Har gitt det opp rett og slett.
Derfor startet jeg denne tråden.

Gammel 29-01-08, 15:26   #16
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg spiser naturellyoghurt med mangobiter oppi og hakkede valnøtter på toppen og bittelitt flytende honning over. Blåbær og jordbær er også veldig godt å ha i. Det er kjempegodt, og hvis noen kommer og forteller meg at det ikke er sunt så blir de rødprikket.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:31   #17
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

En tannpuss fungerer også mot godterisug.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:43   #18
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Flere venninner har skrytt av at krom virker mot godissug, men det kan jeg ikke gå god for altså.

Det kan jeg.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 15:47   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tannpuss funker faktisk, enig der. Selv lager jeg alle slags lavkarbokaker og -snop når trangen kommer over meg, men det hjelper jo lite om du teller kalorier.
Men det går mest i nøtter og frukt, egentlig. Jeg har fått litt dilla på ristede salte mandler, da gjør jeg sånn:

La mandler ligge i en skål (dekket) med saltet varmt (kok og hell over mandlene) i ca. 2 timer. Jeg liker MYE salt i vannet. Hell mandlene i et dørslag og la de renne godt av. Spre dem utover en papirkledd stekeplate og legg små klatter med smør (kan jo sløyfes om du teller kcal, jeg nekter å spise det uten smør hehe) over mandlene. Stek i ovnen på 150 grader i ca. 10 minutter, ta ut brettet og rør rundt i mandlene så de blir dekket av smøret og stek videre i ca. et kvarter. De skal bli litt mørke, men ikke brente.

Ha mandlene i en skål og dryss evt. over mer salt. NYDELIG!! Mye kalorier for dere som teller det, men sunnere enn snop er det jo uansett.

Gammel 29-01-08, 16:05   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Tørket mango fra lille nøttefabrikken Mye karber, men lite fett.

Skjærer eple/appelsin/kiwi i biter og storkoser meg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.