|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreDet er mangel på gode fosterforeldre i Trondheim. Det er mange barn som trenger hjelp og som ikke får det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreJeg syns slikt er veldig vanskelig. Siden jeg ikke har noe i mot lesbiske foreldre har jeg veldig lyst til å si at slikt får man tåle. Men så snur jeg det på hodet, hvor kanskje barn av et lesbisk par hadde blitt plassert hos en strengt religiøs familie som syns slikt er synd, så syns jeg ikke det er så OK lenger.
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreMed tanke på at fosterforeldre og biologiske foreldre skal kunne samarbeide så synes jeg faktisk at man bør tenke litt på slike ting.
![]() |
#5 |
Live and let live
|
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldre
Men slike strengt religiøse blir vel ikke godkjent som fosterforeldre? Jeg innbiller meg at noe av det siste barnevernsbarn trenger er å komme til noen som forteller dem at de har det som de har det fordi foreldrene har syndet liksom, og det tror jeg også barnevernet har tenkt på gjennom godkjenningen av fosterforeldrene.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 30-01-08 kl 09:53. Årsak: la til andre avsnitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreJeg vet ikke helt jeg
![]() |
#7 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreVanskelig, men jeg tenker at hensynet til barnet må komme først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Jeg mente ikke religiøse som nødvendigvis forteller barnet at foreldrene deres har syndet og slikt altså, det finnes jo strengt religiøse som er ganske OK.
![]() |
#9 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreJeg er kristen, og om noe skulle skjedd mannen min og meg ville jeg ønsket at noen som er kristne hadde tatt vare på barna mine. Jeg ville ønsket at de skulle lære om Guds kjærlighet (altså ikke først og fremst strenge bud og regler) men alt det gode som Gud har for dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
ENIG!
![]() |
#11 |
Stadig underveis
Jeg tør påstå at det for mange av dere bare gjelder helt til en kristen eller muslimsk familie skal ta seg av et barn dere bryr dere om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Live and let live
|
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreNooria; Jeg mente ikke at kristne ikke får være fosterforeldre, for all del! Jeg tenkte på dem som har endel fanatiske religiøse holdninger. Jeg mente at dem nok ville bli oppdaget og silt ut.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreBarnets beste må gå foran alt, det er jo alle enig i.
![]() |
#14 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Muslimsk barn hos lesbiske fosterforeldreJeg er enig med Maz! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
Der tar du feil. Jeg er da kristen selv jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Stadig underveis
Jo, men som Glitterchic skriver tror jeg at det du og jeg ser på som vanlige kristne (feks meg) av mange andre sees på som "strengt religiøse". |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Stadig underveis
Ja, nå vet ikke jeg hva du mener med kristen og "Taliban kristen", men for meg er det helt naturlig og riktig å fortelle barna mine om Guds kjærlighet og Jesu gode gjerninger. Så i så fall er jeg muligens pr din def. uegnet som fosterforelder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
Hva som er vanlig kristen, avgjøres jo av hvor du er selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Stadig underveis
Ja det er jo helt umulig å definere på generelt grunnlag hva som er en "vanlig kristen", men det var mer for å nyansere i forhold til Desembermamma (som kjenner meg og vet litt om hva jeg står for). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Taliban kristen er et begrep en venn av meg som er aktiv pinsevenn bruker til å beskrive seg selv. Tror han brukte begrepet når vi diskuterte nettopp homofili. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|