Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En god levering i barnehagen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-08, 09:56   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

En god levering i barnehagen!

Gutten vår er en forholdsvis trygg og fornøyd gutt i barnehagen, men etter en periode i høst med mye sykdom blandt de ansatte, og til tider litt kaotiske dager med litt (tilsynslatende) tilltaksløse vikarer, har han hatt en periode hvor han ikke ville i barnehagen om morgenen. Det har vært perioder med biting og konflikter som oppstår når jeg føler at det ikke er en "plan" for dagen, men ungene bare tusler rundt med altfor få voksne, som er overbelastet til tusen. Det har vært vondt å levere, og første han spør om når jeg har hentet er "dra hjem?".

Men nå etter jul har det stabilisert seg igjen, ped.leder er tilbake, og hun er gull! Han har ingen innvendinger mot å bli levert om morgenen. Det var så godt å oppleve dagens levering:
I det han kommer litt over ni er det ledig ved siden av bestevennen foran Pc'n. Et syngeprogram med en mus som gjør bevegleser til kjente barnesanger. Vel oppe på stolen snur han seg til meg og sier: "Kan du gå?"
Jeg ble helt perpleks, for jeg må alltid forberede han på at jeg skal gå , og han spør alltid om jeg ikke kan bli litt til. Jeg ble helt lattermild over den store lille gutten min som ikke ville ha med mamma når han og kompisen skulle leke ved Pc'n. Jeg gikk så fort jeg kunne !

Minerva er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:00   #2
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: En god levering i barnehagen!

Så godt med en slik opplevelse! Håper det beste for leveringer fremover!

Gammel 01-02-08, 11:33   #3
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Godt med gode leveringer.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 10:12   #4
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er så herlig med sånne leveringer.
Jeg har for tida to jenter i barnehage, og vet hva du snakker om. Samtidig er jeg pedleder, så jeg kjenner til den siden av saken også - vet det ikke er lett å gå fra gråtende barn...
Får håpe det fortsetter å være stabilt, og at leveringene går like bra

Gammel 05-02-08, 10:18   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott at han er blitt så trygg og glad, det må være godt for mamma.

Jeg har også erfart at stabilitet i personalet er alfa og omega. Vi har en ped.leder i lillesøster sin avdeling som jeg har lyst til å knuseklemme, for hun er et unikum. Det hjalp også at lillesøster fikk en bestevenninne i barnehagen, nå er hun mye mer interessert i å leke med henne enn å si hadet til meg.

Gammel 05-02-08, 12:00   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Slike leveringer er delige, ja! Stabilitet blant personalet er viktig. Jeg merker at det er stor forskjell på vanlige dager når de faste voksne kommer i møte, og dager (f.eks i sommerferieavviklingen til personalet) når voksensituasjonen er litt mer på halv tolv.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.