|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En Som Trener
|
![]() Hva hadde dere til middag da dere var barn?I lys av en annen tråd her lurer jeg på hva dere selv er oppvokst med til middag og om dere spiser samme type middag den dag i dag.
![]() |
#2 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Jeg har vokst opp med det samme mantraet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?"... da dere var barn..."
![]() |
#4 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Oi, det var litt av et omfattende spørsmål!
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?..... Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Ja, koteletter, torskerogn, lever og lungemos, gikk det også en del av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Tror ikke jeg lager noen liste, men tradisjonell kost med kokt potet. Mye fisk.
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Det var på en måte en fast meny som gikk gjennom uka: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Oj, jeg vet ikke om jeg kan svare noe fast på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Har vokst opp med tradisjonell norsk mat, og kokte poteter var det nødt til å være, ellers var det ikke middag. |
![]() |
![]() |
#11 |
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Fisk, fisk og atter fisk i alle varianter
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Fisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Jeg har voskt opp med god persiskmat. Moren min er glad i å lage mat og hun er skikkelig dyktig. Det meste gikk i polo(ris) med ett eller annet digg. Skal til morgen min og spise middag idag. Gleder meg!
![]() |
#14 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?I ukedagene var det f.eks:
![]() |
#15 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Mamma er en superflink kokk, og laget alltid masse deilig mat. Vi hadde alltid grønnsaker til maten, og jeg husker jeg ble ganske satt ut av at svigermor skjelden hadde det, hun på sin side synes visst jeg er råflott (ja, den negative betydningen jfr "råflott og smørblid" tråden) som spiser grønnsaker til hvert måltid.
![]() |
#16 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Vi spiste stort sett god, gammeldags svensk husmannskost, i og med at min far var (og er) kokken hjemme.
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Vi spiste utrolig mye fisk når jeg var liten. Vi bodde på Island til jeg begynte i 6. klassen og frem til da var det varm lunsj hjemme i lunsjpausen og det var veldig ofte stekt eller kokt fisk... Kjedelig. Ellers så var det mye lammekjøtt, kylling og mat av kjøttdeig.
![]() |
#18 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag når dere var barn?Jeg har vokst opp med alenepappa som var svært ung og ingen kokk akkurat. Fikk dermed mye middag hos farmor. I hverdagen spiste jeg middag i barnehagen. Der var det alt mulig, skrekken min var røkt kolje og lever. Vi hadde ei kokkei barnehagen som heldigvis laget masse godt også
![]() |
#20 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva hadde dere til middag da dere var barn?Fersk fisk med poteter og lever
![]() |
|
|