Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva vaske mugg med?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-08, 11:30   #1
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hva vaske mugg med?

Jepp, det er mugg i vinduskarmene våre. Og i et hjørne av taket på badet.

Vi leier bare, så det blir ingen store ting gjort fra vår side, men jeg vil nå gjerne ha det bort. Jeg lufter hele dagen, men det er fryktelig dårlig ventilasjon her, og vi tørker klær på badet (vifta går hele døgnet).

Salmiakk? Klor? I vinduene er det sånn loddent grønn-hvitt. På badet er det sort.

Gammel 02-02-08, 11:33   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva vaske mugg med?

Flytt.

Gammel 02-02-08, 11:35   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er egentlig enig med Sitron her, men det er ikke gjort i en håndvending. Muggsopp er ikke bra for noe, og jeg tror jeg hadde krevd at huseier skulle gjøre noe med det.

Vi hadde det i vinduskarmen der vi bodde før, og vi vasket det bort med salmiakk, men flyttet så fort vi fikk mulighet.

Gammel 02-02-08, 11:36   #4
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Det så jeg et tips om på det programmet med de vaskedamene her om dagen...hmm hvordan var det da..

1/3 kopp salt
1/3 kopp eddik
og en real slump med oppvaskemiddel

Rør dette sammen og smør det på med f.eks en tannkost. Så skal dette godgjøre seg en times tid. Etter det var det visst bare å stryke det av med en klut!

Si fra om det fungerer da

Gammel 02-02-08, 11:42   #5
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Flytt.

Absolutt. Vi bor fire stykker i en liten toroms. Men leiemarkedet i Trondheim er ikke for oss, dessverre. Det er ikke mye vi har råd til av det som ligger ute nå. Og å flytte til en ny toroms er ikke så veldig aktuelt.

Takk for tips, Tove. Skal prøves ut i løpet av helga.

Gammel 02-02-08, 11:49   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Eh.
Et øyeblikk var hjernen min inne på hest (igjen), så jeg skulle til å foreslå grønnsåpe - som man kan bruke til å behandle mugg på hestebeina, for jeg trodde faktisk at det var det det dreide seg om.

Jeg ser HI har fått noen tips her, så da rusler jeg stille og rolig ut av tråden igjen.

Gammel 02-02-08, 12:15   #7
Left
Passiv

Standard

Muggsopp er svært helseskadelig, så der bør dere ikke bli boende særlig lenge. Forlang at huseier fikser det - og det bør han jo være tjent med, for det er ikke mange som vil bo et sted de blir syke vel? Han vil jo ikke få leid ut til noen andre om dere flytter.

Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 13:33   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere bør også skaffe dere en lufttørker, eller hva det heter. Sjekk Clas Ohlson, de har slikt. Det holder luftfuktigheten i rommet lav, slik at muggen ikke trives så godt.

Gammel 02-02-08, 13:36   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

jeg bodde i en leilighet med sopp og mugg en gang, og endte opp med å bli syk. Så syk at jeg måtte utsette eksamen til etter sommeren. Vi hevet leieforholdet med umiddelbar virkning. Det var det lureste vi noen sinne har gjort!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.