|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan få barn til å spise fisk?Mine barn har i det siste fått det jeg kaller sære nykker, hvorav "null" fisk er en greie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Tja, jeg ville bare sett det an en periode jeg, latt dem spise av tilbehøret, oppmuntret til å smake, ikke lagd egen mat til dem, men tatt det med ro. Vi har lange perioder hvor S på snart 3 BARE spiser av fisken, eller BARE spiser pastaen, eller BARE spiser brokkoli; men han får aldri egen mat, vi pusher litt til smaking og tar det ellers med ro. Det går seg nok til. Vi har litt sånn "nå må du ta 1 fiskebit før du får mer ris" innimellom, litt avhengig av dagsform og hvor lovende ting virker. Sist redigert av apan : 02-02-08 kl 21:36. Årsak: Eh, S er snart 3, ikke snart 2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Ztjerna elsker laks. Fordi den er rosa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Server laks og si det er kylling |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?
Jeg synes ikke man skal lyve til barna om hva det er de spiser. Det ble gjort mot meg i min barndom ("nei det er ikke hvalkjøtt, det er okse") og jeg stolte aldri på maten den personen serverte meg igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?I kesam? Aldri prøvd, men skal prøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Marinert fisk ja? Kanskje det er tingen? *utspekulert* Men minimor får lås på kjeven når hun ser det er fisk i nærheten, så jeg tviler på det funker. Om jeg da ikke kaller det noe annet. Noe som sikkert vil bite meg bak etter kort tid, da hun er en skikkelig gluping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Tre fisken på spyd? Det er en hit her hjemme.
![]() |
#12 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Lag grillspyd med laks/ørret, potet, gulrot, brokkoli, løk osv. Grill i stekeovnen. Server med f.eks ris. Nam.
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Jeg er så enkel at om de ikke vil ha fisk, så ville jeg latt være å stresse så voldsomt med det i en periode. Men jeg er sikkert farget av at jeg ble tvunget til å smake på all fisk som ble servert da jeg var yngre, og det var ikke før jeg kastet opp hele måltidet at foreldrene mine innså at jeg faktisk blir fysisk dårlig av fisk.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Lag tomatsausbasert fiskeform. Den fine, tette rødfargen fra tomatsausen gjemmer nesten bort hele fisken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
I mål
|
Jeg er videre enig med Adrienne, jeg synes heller ikke det er så ille at små barn kun liker "spedde" fiskeprodukter av typen fiskekaker. Men jeg ville ikke lagd spesialmat til dem av den grunn, da fikk de heller spise bare tilbehør når man hadde annen slags fisk - jeg ville nok imidlertid passet på å ha fisk de likte ganske ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Queen of intentions...
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Spyd var en god idè. Og fisk med tomatsaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?God fiskesuppe med laks og kveite. Det er en hit her, men nå er Snuppa glad i fisk, og foretrekker vel det framfor kjøtt.
![]() |
#18 |
I mål
|
Det er jeg enig i. Vi jobber med at hvis det er noe han ikke vil ha lar han det forbigå i stillhet og spiser det andre. Sutring, ting som "vil ikke ha det" etc er det ikke lov å si, han får bare la det ligge og spise det andre hvis det er noe han absolutt nekter å spise. Enig i at det er utrivelig med sure miner ved bordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan få barn til å spise fisk?Jeg lot T. lage fiskepinner selv (jeg skar opp fisk som jeg så stappet pinner gjennom, så dekket han dem med egg og kavring), og da ble det spist en del fisk.
![]() |
#20 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|