Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Sterk lukt av pencillin?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-08, 08:25   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sterk lukt av pencillin?

Da vi våknet i morrest var rommet fyllt med en ekstrem pencillin lukt. Dette kom fra bleien fyllt med avføring til guttungen, men det rare er at an ikke går på pencillin. Han går nå rundt med sterk feber, nå på 3 dagen så det betyr at det er mer enn bare feber i han. Skal dra på legevakta å få sjekket etter en infeksjon osv senere i dag. Bare lurer på om dere har vært borti det, for det har aldri jeg på de 2 årene han har levd. Jeg har kun kjent den når jeg har gått på pencillin og antibiotika.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 13:23   #2
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sterk lukt av pencillin?

Det var litt spesielt ja. Det lukter jo sterkt av urinen når en går på penicillin. Jeg har aldri vært borti at det har luktet slik annet enn når ungene eller jeg selv har brukt det. Noe annet som jo lukter sykdom er jo ånden og urinen når en er sterkt uttørket, da lukter det negllakkfjerner (aceton) særlig de to minste hos meg lukter fort av det når de har feber.

En tur på legevakta er nok ikke så dumt på 3. dager med høy feber. God bedring til veslegutten din.

Gammel 03-02-08, 13:32   #3
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

han er nå i utrolig god form. sitter på den andre pcn og ser på pelle politibil... Ikke vil han sove heller...

Gammel 03-02-08, 13:45   #4
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Teit spørsmål sikkert, men hvilken type bleier bruker dere?

Jeg har nemlig opplevd at det lukter "penicillin" av brukte Libero-bleier. Uten at barnet har fått penicillin eller vært syk altså. Men mannen har bare ment at jeg har overømfintlig nese.

Gammel 03-02-08, 13:47   #5
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Teit spørsmål sikkert, men hvilken type bleier bruker dere?

Jeg har nemlig opplevd at det lukter "penicillin" av brukte Libero-bleier. Uten at barnet har fått penicillin eller vært syk altså. Men mannen har bare ment at jeg har overømfintlig nese.

hmmm... du sier noe der.Vi har vært oppe hos foreldrene mine i natt og mamma kjøper den typer bleier. takker for svar

Gammel 03-02-08, 13:52   #6
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Spennende å høre hvordan det går på legevakta da, hold oss oppdatert!

Mine luktminner stammer forresten fra da jeg i min ungdom var renholder på ett sykehus og vasket bl.a. medisinrom. Om noen hadde sølt antibiotika på gulvet og jeg hadde på vann på flekken så kom den umiskjennelige lukta, jeg holdt på å brekke meg hver gang!

Gammel 03-02-08, 14:09   #7
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Spennende å høre hvordan det går på legevakta da, hold oss oppdatert!

Mine luktminner stammer forresten fra da jeg i min ungdom var renholder på ett sykehus og vasket bl.a. medisinrom. Om noen hadde sølt antibiotika på gulvet og jeg hadde på vann på flekken så kom den umiskjennelige lukta, jeg holdt på å brekke meg hver gang!

skal ringe legevakta nå om noen få strakser og få time etter middag en gang. Ja klarer ikke den lukta selv. så det var ikke noe koselig å våkne opp til!

Gammel 03-02-08, 14:46   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når T. er syk lukter han ofte aceton (?) når han har høyt feber over tid. Dette fordi han tærer på fett eller noe. Kan det være lukta du kjenner?

Gammel 03-02-08, 17:09   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Når T. er syk lukter han ofte aceton (?) når han har høyt feber over tid. Dette fordi han tærer på fett eller noe. Kan det være lukta du kjenner?

Det har alltid skjedd med mine barn også. Spesielt minstefrøkna får en forferdelig lukt fra avføring og munnen.

Gammel 03-02-08, 19:20   #10
AvivA

AvivA sin avatar

Standard

det var visst halsbetennelse. greit å få det sjekka. men å få i han medisin var en annen sak

Gammel 03-02-08, 21:54   #11
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Godt å få det sjekket. God bedring til tassen.

Gammel 03-02-08, 22:00   #12
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Det var ikke denne amoniakklukta som kan komme fra urin som har ligget i bleien hele natten da?

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 01:28   #13
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

det var visst halsbetennelse. greit å få det sjekka. men å få i han medisin var en annen sak

har du fått flytende penicillin? (med smak som alle barn bare "må" like??)

min lille på drøye 2 nekter å ta flytende, og da snakker jeg nesten om overgrep og maktmisbruk for å få i han penicillin.. så siste gangen han måtte ha medisiner valgte jeg piller: noe som viste seg å være lettere enn flytende! han har skjønt at medisineringen går raskere og mer smaksfritt ved å putte pilla så langt bak at han brekker seg litt, og svelger i samme sekund. og så kommer premien-noe godt å drikke (som i noen tilfeller har vært brus. det får han ytterst sjelden ellers!)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.