|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Le Creuset-kasserollerHar veldig lyst til å investere i ein Le Creuset kasserolle (Emaljert støpejern) men side de er ganske kostbare tenkte eg å spørre om det er noen her som har erfaring med disse ?
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Le Creuset kasserollerJa, vi har det. Jeg har den hjerteformede emaljekaserollen, en støpejernspanne og en stor stekepanne i emalje og antifestebelegg av noe slag.
![]() |
#3 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Le Creuset kasserollerVi har en som vi fikk til bryllupet vårt, ganske stor. (Kanskje seks liter?). Den er superherlig, fin til grytestek, pen til å sette rett på bordet hvis vi har gjester på bacalao. Lett å vaske av, ingenting blir svidd i den.
![]() |
#4 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Le Creuset kasserollerTakk for innspill, trur eg slår til
![]() |
#5 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Le Creuset kasserollerKan de brukes på induksjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Aktiv
![]() |
![]() Sv: Le Creuset kasserollerSiden de er av jern så bør de i alle fall gå fint på induksjonsovn
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Le Creuset kasserollerJa, jeg gikk litt berserk i sommer, høygravid og med stoooore planer for alle de 16-porsjonsgryterettene skulle fylle fryseren med i permisjonen. :ingen oppfølgingsspørsmål, takk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Le Creuset kasseroller
Selvsagt, tenkte ikke så langt jeg. De hadde vel hatt et svært begrenset marked om de ikke kunne brukes på gass |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
anglofil
![]() Sv: Le Creuset kasserollerJa vi har 2 av disse i England og de er helt ypperlige på gass! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
anglofil
![]() Sv: Le Creuset kasserollerDet er forresten veldig gode priser på disse på Amazon |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Står på egne ben
![]() Sv: Le Creuset kasserollerVi fikk en ganske stor kjele i dette merket til jul, men med den store bruksanvisningen som fulgte med så tør jeg ikke å bruke den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Men først, kaffe!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Det hender ofte de har noen av dem på salg, både her og der. Jeg har kjøpt våre stekepanner på salg på Rafens. Da var det slett ingen voldsom pris. Svigermor kjøper også andre Creuset-ting til meg når hun kommer over det, så i tillegg til hjertekaserollen og stekepannene, har jeg to slikkepinner og tre små ildfaste former som er perfekte til sjokoladefondant.
![]() |
#16 |
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Le Creuset-kasserollerJeg har en liten Le Creuset-gryte, emaljert inni, som jeg har brukt i mange år nå. Den er genial til sauser, grøt i små porsjoner, koke egg osv. Min har et langt håndtak á la gryter, og helletut. Synes den er like bra som teflongrytene mine og stålgrytene fra Eva Trio/Høyang Polaris. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|