Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvorfor ikke rød fisk til katt?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-08, 23:55   #1
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvorfor ikke rød fisk til katt?

Vi har akkurat fått katt, og det er kommet meg for øre at katter ikke skal ha rød fisk. Jeg lurer på hva som er grunnen til det? Vi snakker om kokt, benfri fisk selvsagt.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 00:02   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke rød fisk til katt?

Dyrlegen vår sa at katter rett og slett ikke liker rød fisk. Men jeg har ikke hørt noe om at det er farlig. Vi har testet rød fisk på katten vår noen ganger, men han blånekter å spise det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 00:06   #3
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Det har jeg aldri hørt. Mine katter har fått både ørret og røye...burde de ikke det da tro

Gammel 04-02-08, 00:07   #4
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Vår katt nekter også å spise det. Sære lille divaen spiser kun rå sei(til nød torsk), tunfisk og visse typer tørrfòr.

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 00:07   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri hørt at katter ikke skal ha rød fisk, jeg har hørt at de ikke liker det.
Bortsett fra de to avfallskvernene jeg hadde, de spiste det meste de kom over.

Gammel 04-02-08, 00:13   #6
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er en omplasseringskatt, og vi fikk beskjed om at "katter ikke tåler rød fisk". Mulig det ikke er hold i påstanden, det er ukjent for meg også. Sambo har hatt en mengde katter, og flere av de har spist laks f.eks. Jeg prøvde han (nei, ikke sambo, men katten) på torsk og sei i dag og det gikk ned iallefall.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 00:27   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Har aldri hørt at katter ikke tåler rød fisk.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 00:39   #8
Left
Passiv

Standard

Det har aldri jeg hørt heller, men mine katter har aldri likt det. Nykokt sei er tingen visst.

Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 02:38   #9
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen av kattene jeg har hatt har villet ha rød fisk. De er ikke så begeistret for fet fisk i det hele tatt, men hvit fisk som torsk og sei er kjempepopulært. Men fisk er generelt ikke så bra for katter å spise; all fisk (og spesielt fiskebein) inneholder mye magnesium som kan gi katter problemer med krystaller i urinen og etter hvert nyrestein. Litt kokt, beinfri fisk i ny og ne er nok ikke så farlig - men ikke gi det for ofte (dvs. max en gang i uken)!

http://mainecoonforum.com/flutd.php

http://www.katteprat.com/forum/index...c,11845.0.html

Sist redigert av kris : 04-02-08 kl 03:06.
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 09:42   #10
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Kris: Så det er bedre med kokt fisk enn rå? *blond*

Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.