|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?Jeg og Mannen er på jakt etter ny bil. Vi må ha plass til 3 barneseter i baksetet, og vogn + masse greier i bagasjerommet. Har prøvekjørt Volvo V70 og Volvo XC 70, samt en del biler vi ikke vil ha. (Citroen falt ikke i smak). |
![]() |
![]() |
#2 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?Svigerbroren min byttet ut sin V70 i fjor sommer pga. plassproblemer. De brukte de to intergrerte barnesetene (putene) i bilen og størstejenta på 10 hadde ingen ekstra sikring. (Etter min mening, som familiens sikkerhetssjef - i følge min søster, burde de to minste sittet i andre seter. Men, det er en annen diskusjon.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?
Jeg vet ikke med XC70, men i følge en eller annen tysk undersøkelse så er Volvo V70 en av de få "vanlige" bilene hvor man får inn tre seter. Skal se om jeg finner linken. Testen sier ikke noe om hvilke seter det er så klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?Vi har V70. Vi har forsøkt, det går men det er ganske trangt å feste bilbeltet. Jeg har ikke inntrykket av at XC70 har større kapasitet, den ser bare litt mer svulmende ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
tankefull
|
![]() Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?Vi prøvekjørte også V70 da vi skulle ha ny bil. Vi har jo tre forholdsvis tette og må ha tre barneseter hvorav to av de sitter bakovervendt. Det gikk greit i V70 syns vi, men vi endte opp med Peugeot 307sw. Denne er vi kjempefornøyd med, og har god plass til å feste alle tre ungene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Har dere hatt mye problemer med 307SW? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
tankefull
|
Nei i grunnen ikke. Vi kjøpte den brukt med ca 6 mnd igjen på nybilgarantien. Har fått fikset noe på den, men dette var garantisaker, og ikke problem å få fikset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Det er inntrykket jeg har fått. Om det er eldre eller nyere modeller eller begge vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
tankefull
|
Vi har 2004 modell, og har ikke opplevd noe særlig problemer med den altså. Eneste er vel ryggesensoren som har fusket litt av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?Vi har en Renault Grand Espace, en av de større flerbruksbilene. Den har mulighet for 7 seter, har god plass til barneseter, både bakover- og forovervendt. Med 5 seter i har den et stoooort bagasjerom. Med 7 seter i har den fortsatt litt plass til bagasje.
![]() |
#12 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?Vi har XC70 årgang 2005.
![]() |
|
|