Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bok-avbefalinger

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 12:46   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Bok-avbefalinger

Har du lest noen bøker som virkelig ikke var verdt papiret de var trykket på?

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:47   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bok-avbefalinger

Labyrinten, av Kate Mosse. Men jeg klarte faktisk å lese hele boka, i motsetning til Jonathan Strange & Mr. Norrel (eller hva den heter), som jeg måtte legge fra meg etter noen sider.

Gammel 06-02-08, 12:47   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

http://www.foreldreportalen.no/forum...light=Advarsel

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:48   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har lest Alkymisten av Paolo Coelho eller hva han nå heter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:50   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Avbefaling.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 12:51   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg drømmer om å ha den på min avbefalingsliste også, men jeg har ikke lest den. Men jeg snakker stygt om Coelho likevel.

På min liste står blant annet Anne Holts to siste, "Presidentens valg" og "1222". Huhei, så kjedelige! "The rule of four" av to forfattere jeg ikke husker navnet på og "A spot of bother" av Mark Haddon står også der.

Gammel 06-02-08, 12:59   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det morsomme med slike tråder, er at de kjapt avsporer til krangling hvor en misliker en bok og en annen synes den var knall.

:har allerede sett to jeg er uenige med her ja … :

Velvel; jeg avbefaler Dan Brown-bøkene. Spesielt Digital Fortress og Deception point.

Gammel 06-02-08, 13:00   #8
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det morsomme med slike tråder, er at de kjapt avsporer til krangling hvor en misliker en bok og en annen synes den var knall.

Jepp, det er jo halve poenget.

Er forresten enig når det gjelder de to Dan Brown-bøkene. Å ha kapitler på maks to sider og cliffhangere for hvert eneste ett blir litt slitsomt i lengden.

Gammel 06-02-08, 13:02   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

[quote=Pingis;819017]Jeg drømmer om å ha den på min avbefalingsliste også, men jeg har ikke lest den. Men jeg snakker stygt om Coelho likevel.

På min liste står blant annet Anne Holts to siste, "Presidentens valg" og "1222". Huhei, så kjedelige! "The rule of four" av to forfattere jeg ikke

Ja, "1222" var virkelig traurige saker. Jeg har heller aldri kommet meg gjennom "Halvbroren" av Lars S.C. og det er egentlig helt merkelig for jeg liker veldig godt de andre bøkene hans. Halvbroren derimot var som en ørkenvandring.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:04   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og til tross for det, var jeg dum nok til å gi ham en sjanse til, med Elleve minutter. Den var om mulig enda verre.

Så har vi Broene i Madison County. Den eneste boken jeg har lest som var dårligere enn filmen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:05   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt sansen for bøkene til Jan Kjærstad, men den der som handler om en fyr med gull-tiss tok virkelig kaka.

Gammel 06-02-08, 13:05   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Så har vi Broene i Madison County. Den eneste boken jeg har lest som var dårligere enn filmen.

Enig, bortsett fra at jeg syns filmen var enda verre enn boka.

Gammel 06-02-08, 13:09   #13
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har aldri klart å lese ferdig Vindenes skygge og klarer ikke se hvorfor alle er så begeistret. Vet dog ikke om jeg skal gå så langt som å avbefale den.

Ellers har jeg heller aldri fått fot for Halvbroren. Pussig, for jeg liker også alt annet av ham.

Gammel 06-02-08, 13:17   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Som Stephen King-fantast har jeg slukt alt jeg kom over av mannen, men Cujo kunne jeg glatt latt være å lese.
Han kunne nok latt være å skrive den også.
Jeg hadde sett filmen, og fant den så gudsjammerlig kjedelig og poengløs at jeg bestemte meg for å lese boka - for den måtte jo være bedre?
Nei, den måtte nok ikke det.
Jeg slet meg ulidelig sakte gjennom alle sidene bare for å ha lest den ferdig, og jeg kommer aldri til å utsette meg for det igjen.

Gammel 06-02-08, 13:19   #15
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt sansen for bøkene til Jan Kjærstad, men den der som handler om en fyr med gull-tiss tok virkelig kaka.

Jeg har hatt sansen for mye av Kjærstad, men Tegn til kjærlighet var virkelig ille.

Ellers må jeg på det sterkeste avbefale Helen Fieldings Olivia Joules and the Overactive Imagination, dersom noen mot formodning skulle rote seg borti den. Noen ganger er det skummelt med slike billigreoler.

Nå er jeg glad for at jeg endelig har brutt med prinsippet om å fullføre alt jeg starter på. Første offer for den nye taktikken var De desperates café av Marian Keyes, tett fulgt av Margaret Skjelbreds Andrea D. Begge får/har fått nye eiere her inne.

Halvbroren, derimot, likte jeg kjempegodt. Hvis jeg skal avbefale noe av L.S. Christensen, må det bli Modellen.

Gammel 06-02-08, 13:21   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har hatt sansen for mye av Kjærstad, men Tegn til kjærlighet var virkelig ille.

Enig. Den begynte så bra, men skle virkelig ut.

Jeg liker også tidlig Jan Kjærstad. Det store eventyret, for eksempel. Jonas Wergeland-bøkene har jeg bare lest én av, og det var ikke interessant nok til at jeg ville lese de neste.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:23   #17
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Særdeles gode avbefalinger, elinblu! Jeg kan skrive under på alle bortsett fra Andrea D, den har jeg ikke lest. Mye tyder på at jeg ikke skal gjøre det heller.

Gammel 06-02-08, 13:40   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Halvbroren, derimot, likte jeg kjempegodt. Hvis jeg skal avbefale noe av L.S. Christensen, må det bli Modellen.

Åh. Jeg elsker Lars Saabye Christensen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:48   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vet jeg ikke kan avbefale den, men om den var verdt pengene papiret den er trykket på, er jeg neimen ikke så sikker på.

Og boken er....

"Stolthet og fordom"

:banner høyt og tydelig i kirka og venter på rødprikker:

Kan ikke skjønne hva som er bra med den.
Og nei, jeg har ikke lest hele.

Ellers er jeg ikke glad i Kjærstad.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:51   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kaller jeg skikkelig banning i kjerka, ja!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.