Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Jeg trenger en god unnskyldning

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-08, 13:10   #1
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger en god unnskyldning

Da sitter jeg her, gravid og godtsyk. Dagens veiing viste at jeg er nødt til å være forsiktig hvis jeg vil unngå nok en runde med 30+ i løpet av svangerskapet (og påfølgende slit med å kvitte meg med de ekstra kiloene – jeg er nemlig ikke typen som ammer av meg noe som helst.) Men nå har jeg altså så sykt lyst på en sjokolade. Noen som har noen gode unnskyldninger for hvorfor jeg fortjener en sjokolade i dag? Eventuelt argumenter for å banke godtesyken ut av skolten på meg?

Begge deler tas i mot med takk. :ubeslutsom:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:14   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger en god unnskyldning

Jeg har, som du, en gutt av 05-årgang, jeg gikk opp 26 kg under svangerskapet, ned igjen 10 rett etter fødselen, opp to igjen - og der ble jeg.
"Kiloene forsvinner når du begynner å amme" - my a**.

Argument godt nok for å la være?

Gammel 06-02-08, 13:15   #3
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ta en tannpuss...

Gammel 06-02-08, 13:15   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

En sjokolade gjør vel liten skade, så lenge du holder deg til den ene.

Gammel 06-02-08, 13:17   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Tar du en får du lyst fler.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:18   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått NED 15 kg i svangerskapet og til og med fått beskjed av legen om å spise det jeg vil og kose meg, og IKKE gå ned mer i vekt. Så jeg burde jo LEVE på snop.
Men jeg prøver å passe meg for fosterets skyld, fordi sukker bla. øker faren for svangerskapsforgiftning som jeg jo fikk sist. Nå ble det oppdaget i uke 29-30 sist, og foreløpig (uke 31 i dag) har jeg ingen tegn til det heldigvis, sikkert pga. kostholdet mitt og vektnedgangen denne gangen.
MEN nå synes jeg EN sjokolade av og til er helt forsvarlig, herlighet. Man skal jo kose seg også, så lenge man begrenser det. Man legger jo ikke på seg av å spise litt sjokolade av og til. Før kunne jeg ikke stoppe, men nå pga. operasjonen blir jeg fort kvalm av for mye sjokolade så det begrenser seg selv, på en måte.
Liker du MØRK sjokolade? Da får du jo antioksidanter på kjøpet.

Gammel 06-02-08, 13:19   #7
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Burde jeg egentlig ha laget en poll? Skal Gaia spise en sjokolade eller ikke?

Gammel 06-02-08, 13:19   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jeg liker antioksidant argumentet. (Jeg spiser nesten bare mørk sjokolade).

Gammel 06-02-08, 13:24   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må tenke over hvorfor du vil ha sjokoladen. Hvor lenge varer egentlig gleden? Og er det verdt den dårlige samvittigheten?

Hilsen Dr Phil.

Selv skal jeg nå hente meg en kopp kakao fra kaffeautomaten utenfor kontoret. Definitivt verdt den dårlige samvittigheten.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:25   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 06-02-08, 13:25   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Du må tenke over hvorfor du vil ha sjokoladen. Hvor lenge varer egentlig gleden? Og er det verdt den dårlige samvittigheten?

Hilsen Dr Phil.

Jeg tror du har vært for lite på jobb i det siste.

Gammel 06-02-08, 13:26   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det synes sjefen min også.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:27   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Åh. Nå ble jeg overrasket.

Gammel 06-02-08, 13:28   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hilsen Dr Phil.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Gammel 06-02-08, 13:28   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Spis 70% sjokolade. Den tar knekken på godtesuget, og regnes som helsekost. (Helt sant!)

Svar med sitat
Gammel 06-02-08, 13:29   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Her er forresten en poll for de som føler at det holder med et enkelt ja eller nei.

Gammel 06-02-08, 13:29   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Spis 70% sjokolade. Den tar knekken på godtesuget, og regnes som helsekost. (Helt sant!)

Eller 86, som jeg pleier å spise. Men da bør man være vant med den, siden den kan være litt bitter for "nybegynnere", hehe. Dessuten orker man MYE mindre av 70 %-sjokolader og opp.

Gammel 07-02-08, 04:52   #18
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dra på helsekosten og kjøp deg en plate med en fair tradesjokolade kalt "Maya gold"- med appelsin og krydder. Sjokoladen er mørk ( husker ikke prosenten, men den er vitterlig mørk nok hvertfall ) ,"silkemyk", og med en helt fantastisk smak! Den kan du spise med god samvittighet på flere plan, samtidig som at man ikke trenger mye før sjokoladesuget er borte.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 07-02-08 kl 09:33.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 09:20   #19
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg må finne den sjokolade gir lykkelige barn artikkelen, den ultimate unnskyldning

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.