|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Hvor mange bøker leser du om gangen?Selv har jeg som regel tre bøker på gang hele tiden.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?3-4 romaner, vanligvis engelsk; noen ganger populærvitenskap, essays eller annen nonfiction. Det varierer litt med dagsformen og veskestørrelsen hva jeg griper tak i til enhver tid.
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?Maks. to. Hvis boka jeg leser er for stor for veska, må jeg ha en "veskebok" i tillegg. Men som regel har jeg mer enn nok problemer med å få tid til å lese én bok.
![]() |
#5 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?3-4 til enhver tid. Stort sett bare på engelsk, men det er av praktiske årsaker. I tillegg kommer fagboeker som jeg leser på grunn av studiet. Typen boeker er omtrent som Zoë sitt utvalg, med en normal roman, en lettlest roman og en fagbok eller kokebok. Og ja, jeg leser gjerne kokeboeker på senga!
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?Leser kun èn av gangen. Og som oftest engelske pocketbøker, med mindre det er en bok av en norsk forfatter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?Vanligvis bare én, men det hender at jeg blir overmannet av trang til å lese en helt annen bok når jeg er halvveis, og da legger jeg den første på vent. Men jeg veksler ikke på, normalt sett.
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?Tja, alt fra 2 til 3-4, muligens også 5 til tider. Sjelden bare en om gangen.
![]() |
#12 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?
Jeg gjør som Tinetoff! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?Vanligvis holder jeg på med 2-3 bøker samtidig. Det kommer an på om bøkene fenger skikkelig eller ikke. Jeg leser stort sett på engelsk. Det går alt for fort å lese på norsk, synes jeg. |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?1. Jeg blir bare forvirret av flere bøker på en gang. :domm:
![]() |
#16 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?En bok av gangen. Faglitteratur leser jeg på jobben.
![]() |
#17 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?Før var det gjerne 4-5-6, men etter at jeg ble syk så er det til og med ofte jeg ikke har noe å lese på, klarer ikke å lese. Men har lest 2 bøker den siste måneden, og det er jeg nesten fornøyd med.
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?2-3 stykker, alt ettersom.
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?Helst bare en om gangen. Jeg føler at det det er juks å begynne på en ny bok når man ikke har lest ut den man holder på med. Jada, jeg er rar. Det hender jeg legger bøker på vent, men da ender det oftest med at de aldri blir lest ut. Jeg leser ikke faglitteratur.
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser du om gangen?Bare en av samme type. Jeg hadde ikke greid å lese to skjønnlitterære bøker samtidig. Men diktbøker kan jeg ikke lese fra perm til perm (da er de i alle fall innmari dårlige), jeg må lese ett dikt, la det synke og så lese litt til. Faglitteratur (ja, bortsett fra mitt eget fag, da.
![]() |
|
|