|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Tekst med omstokkede bokstaverJeg leter etter en engelsk tekst der bokstavene er stokket om slik at bare første og siste bokstav er på rett plass. Enten så jeg den på Facebook, eller så kan det kanskje ha vært i en avis. Det stod en følgetekst à la: Hvis du kan lese dette, er du blant de 50 % av befolkningen som leser på den og den måten. Teksten likner på denne, men jeg mener den var lengre:
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaverDen finnes kanskje i flere versjoner, men her er i hvert fall en:
![]() |
#3 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaverJeg har sett den på tv tror jeg. En reklame på discovery eller noe sånt kanskje. Ellers har jeg nok sett den i en avis noen ganger. Det finnes sikkert mange varianter, jeg kan ikke huske noe med at kun 50% kan lese det ihvertfall. Det virker da veldig rart. Men jeg er altså ikke til noen hjelp om hvor du kan finne den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaverJeg har ingen problemer med å lese de tekstene. Betyr det at jeg er sjempeintligent???
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaverTakk for svar! Deler av teksten din er den samme som min, Veronal. Det er mulig det var denne jeg tenkte på, med en innledning noe à la den du har der. men da burde det kanskje ha stått 55 % i stedet for 55 persons?
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaverJeg kikket på en av de andre tilslagene på Google og der står det "Olny 55 plepoe out of 100 can."
![]() |
#7 |
intro
|
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaver
Jeg har inntrykk av at det må være langt flere. Eller er vi bare veldig lure her inne?
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaverHoldbarheten i påstanden om 55% kan helt sikkert diskuteres inntil noen hoster opp noe dokumentasjon. Jeg tror i hvert fall at tilnærmet alle kan lese hva som står.
![]() |
#9 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaverJeg syns det ser ut som det er verre på norsk enn på engelsk, og det virker rimelig på meg. Er det noen perl-kodere her som kan lage noe som gjør dette med en vilkårlig tekst så vi kan prøve? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Tekst med omstokkede bokstaverMener de hadde samme opplegg på en reklamesnutt for National Geographic Channel, og der sa de ingenting om 55%, der snakket de om alle ... (Kanskje det var Discovery, men det spiller mindre rolle)
![]() |
#12 |
intro
|
Det er nok det, gitt.
![]() |
![]() |
|
|