Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sukk - kveldens underholdning ble ikke som planlagt

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-08, 23:13   #1
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sukk - kveldens underholdning ble ikke som planlagt

Det behøves egentlig ikke så mye rydd og vask her før svigers kommer på helgebesøk i morgen. Det trodde jeg før jeg åpnet skapet og fant melbiller.

*pust i bakken*.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 23:15   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukk - kveldens underholdning ble ikke som planlagt

Men kan du ikke overlate dem til svigermor? Tro meg, hun finner sikkert noe som er galt uansett, som at du ikke stryker bokserne til mannen, eller dropper den kjernesunne brune sausen til fordel for "våkk" eller noe slikt.

Gammel 07-02-08, 23:15   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Æsj.

Gammel 07-02-08, 23:17   #4
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Oisann. Det var ei kjedeleg overrasking. Eg håpar du har fått kasta ut leigebuarane, og kan glede deg over nyvaska skåp istaden.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-08, 23:59   #5
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Men kan du ikke overlate dem til svigermor? Tro meg, hun finner sikkert noe som er galt uansett, som at du ikke stryker bokserne til mannen, eller dropper den kjernesunne brune sausen til fordel for "våkk" eller noe slikt.

Jeg stemmer for! Tenk så superior hun vil føle seg når hun har beseiret utysket.
Det er vel en liten pris for å slippe litt pes, hva?

Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:33   #6
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Hehe, det kunne jeg forsåvidt ha gjort, og burde sikkert også, for hun tror jeg er systematisk og renslig som få...eh... Dessuten er hun livende redd for å fremstå som en sjuske selv. Det er hun ikke, bare litt, hm, uorganisert.

Jaja, nå har jeg ingenting i skapet bortsett fra 5 kg ris jeg kjøpte i går, jeg har rene skap, skuffer, komfyr, kjøleskap, det ballet litt på seg kan man si. Likevel så jeg en frekkas oppe ved taket i morges. Fysj! Tenkte kanskje sirupsboksen var safe, med såpass tett lokk, men gjett om det hadde vært fest der!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:35   #7
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Usj. Hvordan ser egentlig disse krypa ut?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:41   #8
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Usj. Hvordan ser egentlig disse krypa ut?

Gammel 08-02-08, 13:42   #9
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Så man er ikke i tvil hvis man finner disse?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-08, 13:51   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Så man er ikke i tvil hvis man finner disse?

Her finner du informasjon om dem.

Lykke til med vaskingen, Rug, det der kan ikke være noe hyggelig.

(Forøvrig måtte jeg humre litt over det smått komiske i at Rug har blitt angrepet av melbiller. )

Gammel 09-02-08, 21:25   #11
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

(Forøvrig måtte jeg humre litt over det smått komiske i at Rug har blitt angrepet av melbiller. )

Håper besøket er vel installert og at du får slappet av litt også, Rug!

Gammel 09-02-08, 22:59   #12
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Huff, melbiller er ekkelt!
Vi hadde det for ett par måneder.. og jeg trodde seriøst jeg skulle dø på meg. Makan til ekle dyr.
Det kom fra en pakke økologisk hvetemel... gjett om jeg klagde, samt sendte med bilde av hele terassen fylt med alt jeg måtte kaste.
Fikk en pen eske med masse økologisk snacks som plaster på såret

Håper du er kvitt dem.
Husk å la dørene stå åpne så det tørker godt der inne.. er det litt fukt igjen dør dem ikke

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:50   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Jeg trekker opp denne igjen, jeg.
Hva gjør man egentlig når man ikke ser ut til å bli kvitt krekene?

Vi bor nå i en 110 år gammel bygård som er skeiv og skakk og full av sprekker, kjøkkenskapet intet unntak, så det forekommer meg vanskelig å få rengjort ordentlig ...

Tips?

Gammel 17-10-10, 16:44   #14
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Du må finne formeringstedet. Kast all varene som er infisert. Støvsug godt og brenn støvsugerposen straks og med engang etterpå. Ellers kan du risikere at de formerer seg videre i støvsugeren. Husk at du også må støvsuge sofaen og andre plasser hvor det kan være brødsmuler.

Hvis du bor i bygård kan det være nødvendig å kontakte naboene for å sette inn et støt samtidig - hvis det er slik at flere har problemet.

Lykke til!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 16:47   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Ohmygod ...

*bretter opp ermene*

Gammel 17-10-10, 16:52   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ha all maten du har i skapet i helt tette bokser, pass på å ikke ha mel stående lenge. Det er egg til melbiller i 30 % av alt mel ifølge kollega som er kornbonde på si. Ifølge samme er det derfor det er holdbarhetsdato på mel - det skal spises før eggene rekker å klekke.

Mel er ekkel mat etter sånt altså.

Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 17:26   #17
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ha all maten du har i skapet i helt tette bokser, pass på å ikke ha mel stående lenge. Det er egg til melbiller i 30 % av alt mel ifølge kollega som er kornbonde på si. Ifølge samme er det derfor det er holdbarhetsdato på mel - det skal spises før eggene rekker å klekke.

Mel er ekkel mat etter sånt altså.

Tette bokser er anskaffet etter forrige invasjon ja.
Men jeg mistenker at det må ha vært noen egg eller noe som vi ikke fikk vekk, for de er fulltallig tilbake nå.

Gammel 17-10-10, 18:08   #18
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde sånne i fleng for noen uker siden. Det tok tid før jeg fant det som antakelig var redet eller hva jeg skal kalle det. Da jeg endelig fant det, og fikk det ut, samt gikk gjennom skapene omtrent hver dag, så ble de vekk. De går jo så mye rundt også, så jeg brukte ekkelt nok tid på å flytte på ting og mose dem jeg fant. De gjemte seg under klesplagg ungene slengte på gulvet, under beina til sofaen osv.

Jeg har sett noen i kjelleren nå, der jeg har hatt fugler, så jeg skal ta en grundig støvsuging på det rommet en gang til for å sikre meg at ingen kommer opp. De liker visst sånne fuglefrøblandinger, så de har sikkert flyktet dit ned. Men det ser ut til at vi er kvitt den største delen av dem. Det var vel med noen i en pose jeg kjøpte, og når avkommet klekket, myldret det. Ekkelt, ekkelt...

Gammel 17-10-10, 18:11   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er de farlige?

Melbillene altså

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:32   #20
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Du bør visst ikke spise alt for mye av dem, da blir du dårlig i magen, men de er først og fremst ekle.

Vi hadde et skikkelig melbilleproblem den første sommeren etter at vi flyttet inn i huset vårt. Det rare var at det ikke var så mange på kjøkkenet, de fleste dukket opp på badet, soverommet og vaskerommet. Det viste seg at de forrige eierne hadde satt kompostbingen inntil husveggen, og fyllt den opp med masse matavfall av typen egg, kjøtt og fisk. Det skal man ALDRI gjøre i en kaldkompost! Det var en svart levende masse nedi der da vi løftet på lokket, og lengre nedi var det fullt av hvite larver. :kvalm:

Etter at vi hadde kastet kompostbingen, pøst salmiakk og klor på hele området der den sto, og desinfisert huset, så har vi ikke sett flere biller. Heldigvis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.