|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Barneombudet er uteBarneombudet Reidar Hjermann får ikke fortsette en ny åremålsperiode.
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Barneombudet er uteDet at han har snakket mot regjeringen, ser jeg på som udelt positivt. Ikke fordi man nødvendigvis skal si noe annet enn dem, men fordi en i slik post ikke skulle måtte føle lojalitet overfor noe annet enn barnas sak.
![]() |
#3 |
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barneombudet er uteJeg ble også overrasket over dette for jeg har hatt sansen for Hjermann.
![]() |
#4 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Barneombudet er uteJeg stiller også spørsmål ved at Hjermann ikke fikk fortsette. Han har jo ikke fulgt regjeringen i ett og alt, men det burde ikke ha noe å si da barneombudet skal være et upolitisk talerør for barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Barneombudet er uteDet nye barneombudet er jurist. Det var 23 stykker som hadde søkt på jobben, så hun er sikkert flink nok.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Barneombudet er uteJeg googlet og fant litt, bla. denne uttalelsen. Men Manuela Ramin-Osmundsen avviser at slike utspill er grunnen til at han ikke får fornyet tillitt. Og dersom det er riktig, synes jeg fremdeles det er forunderlig at han ikke får fortsette.
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barneombudet er uteJeg også lurer på dette.
![]() |
#9 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Barneombudet er uteJeg synes det er leit at det ser ut som likestillingen i dette tilfelle ser ut til å gå foran det beste for de aller minste barna.. Likestilling er viktig, for all del, men på bekostning av tilknytningen til de aller minste?? Nei..
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Barneombudet er uteJeg syns han har vært fantastisk uredd og modig i å alltid ta barnas parti, uavhegig av voksnes interesser. Det er syns han ikke får fortsette.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Barneombudet er ute
|
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Barneombudet er uteDet er sant det du sier Nebbia! - Har ikke FNs barnekonvensjon kritisert måten barneombudet får jobben sin på i Norge? (så jeg noe om det på nyheter igår?) At regneringen skal ansette noen som taler barnas sak, vil jo bli feil.
![]() |
#13 |
Passiv
|
Politiske vedtak om saker som angår barn er selvfølgelig farget av politikernes generelle verdisyn. Jeg synes det er en selvfølge at et barneombud både må utnevnes og arbeide helt fritt for politisk påvirkning. I dag er barneombudet såkalt uavhengig, men når det ligger innunder barne- og likestillingsdepartementet og utnevnes av regjeringen kan man sette spørsmålstegn ved uavhengigheten. Slik det er i dag kan jo regjeringen i stor grad styre barneombudets meninger ved å innsette "riktig" person. |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Barneombudet er uteJeg har vært på foredrag med Hjermann (som barneombud) to ganger og han har virkelig ikke imponert i den sammenhengen ihvertfall! Tynt prat med lite innold. |
![]() |
![]() |
#18 |
hmmm
|
![]() Sv: Barneombudet er uteProsessen rundt å bli kvitt Hjerman synes jeg har vært litt mystisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
|
|