Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-08, 22:31   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Foreldre tar fri fra jobb for å gjøre barnas lekser

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/08/526389.html
http://www.abcnyheter.no/node/60622

Kjør debatt!

Fikk dere hjelp hjemme da dere gikk på skolen, og hjelper dere barna deres?

Skal hjemmeleksene og hjemmeeksamene fjernes fordi noen får hjelp hjemme, og fordi noen har tilgang på PC og leksikon mens andre ikke har det?

Jeg fikk ganske mye hjelp hjemme da jeg gikk på videregående husker jeg.
Det hendte at min mor skrev norskstilene mine, særlig nynorsk stilene. Kan ikke huske at hun ble hjemme fra jobb for å skrive dem, men hun satt oppe halve natta siden jeg først ba desperat om hjelp sånn ved midnatt dagen før innlevering Huff, litt flaut å tenke på nå.

Selv synes jeg ikke man bør fjerne leksene. Det vil jo bli håpløst å følge opp barna hvis de ikke har noe hjemmelekser. For jeg har da tenkt å hjelpe barna mine, om enn ikke skrive stiler for dem.

Hjemmeeksamen derimot synes jeg kan slå temmelig urettferdig ut for de som har begrenset tilgang til hjelpemidler og foreldre hjemme. Dessuten bør eksamen være på skolen slik at man har en mulighet til å se hvem som jukser på hjemmeprøver og innleveringer

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.