Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hytte!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Har du hytte eller tilgang til hytte?
Vi har hytte, både ved sjøen og på fjellet. 8 4,94%
Vi har hytte ved sjøen. 14 8,64%
Vi har hytte på fjellet. 21 12,96%
Vi har tilgang til hytte gjennom jobben 29 17,90%
Vi har ikkje, men mine foreldre har. Låner den. 46 28,40%
Vi har ikkje,men svigers har. Låner den. 39 24,07%
Vi har ikkje, men låner hytta til div. venner og slekt 9 5,56%
Vi har hytte, men bruker den aldri. 0 0%
Ikkje ti ville hester får meg til å ville investere i hytte. 16 9,88%
Har ikkje hytte, eller tilgang til hytte, men har så lyst på! 23 14,20%
Har altfor mange hytter, vi, og har lyst¨å kvitte oss med ei el. fleire av dei. 2 1,23%
Hytte, kva er det? Aldri hørt om! 2 1,23%
Annet! 11 6,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-08, 12:00   #1
tiril
Passiv

Standard

Hytte!

Har du hytte? Eller tilgang til hytte? Poll kjem!

Har så lyst på! Gamle jobben min hadde to supre hytter på fjellet som vi benytta kjempe ofte. Nye jobben min har ikkje desverre, og heller ikkje foreldre eller svigers. Så det er lite med hytte turar på oss for tida. Dvs ei venninde har den idylliske hytta på høgfjellet, og der er vi kvar påske. Helt fantastisk å bli invitert med kvar påske.

Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:05   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hytte!

Vi har ikke hytte og jeg drømmer ikke om hytte heller. Svigers har hytte på fjellet, men siden de også bor på fjellet sitter vi ikke i en hytte når vi er der.

Jeg synes hytteliv er oppskrytt og foretrekker å feriere på andre måter. Jeg liker godt hytteturer på hytter med alle fasiliteter og hvor andre vasker etter meg

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:10   #3
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke hytte, men vi har hyttetomt og om noen år så skal det stå en fiks ferdig hytte der. Må bare skaffe oss overskudd til å ta fatt på oppgaven.

Gammel 11-02-08, 12:10   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har ei stor campingvogn. Det er hytte godtnok.

Gammel 11-02-08, 12:11   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Tillgang på dette gjennom jobben.
Men vi har ike vært der ennå.
Jeg er så sliten når helgen endelig kommer at jeg orker ikke å pakke og dra avgårde for et par dager.Ikke er jeg spesielt glad i fjellet om vinteren heller.
Det jeg virkelig ønsker meg er en hytte ved sjøen som vi kan bo på store deler av sommeren, ihvertfall i barnas sommerferie.

Gammel 11-02-08, 12:16   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner et alternativ. Svigermor har hytte, vi bruker den. Vi brukte den mer før enn nå, da den verken har strøm eller vann. Vi ser dessuten etter egen hytte, og kommer nok til å kjøpe når vi finner noe vi liker. (Det alternativet mangler, siden vi jo har tilgang til hytte.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:19   #7
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Svigerfamilien har som me kan låne og me har sjølv campingvogn på stølen til svigers som brukast året rundt, med terasse, vinterfortelt og heile pakka. Heilt supert :harry:
Om nokon år skal me nok bygge sjølv. Mannen er tømrer og han får nok ei tomt fra foreldra.

Gammel 11-02-08, 12:20   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde tilgang på hytte på fjellet tidligere, som foreldrene mine eide. Den ble solgt for noen år siden nå, og det kunne ikke falt meg inn og overta den engang. Litt vemodig når det er barndomshytta vår, men både beliggenhet og avstand ble for langt og for kronglete for oss.

Så nå har vi ingen hytte hverken ved sjøen eller fjellet, men nå bor vi veldig nærme sjøen og har foreldre som bor ved sjøen, og svigers bor på fjellet. Så vil vi på fjellet så er det bare å dra til svigers.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:22   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

hytte ved sjøen, gjestehytte i hagen, og en vi leier ut (ligger ikke i spennende område).

men ønsker meg tilgang/egen hytte et sted hvor det er snø/langrennskispor og alpintanlegg i nærheten( dette alternativet manglet også; har en eller flere, men ønsker enda en!). kunne tenkt meg å dele en hytte på f eks fjellet med noen, så den ikke står tom så mye. det er jo dyrt å ha hytter her og hytter der..

Gammel 11-02-08, 12:22   #10
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Mine foreldre har hytte hvor vi har tilgang både til innsjø og fjell (ligger i innlandet) og kan stort sett lånes ved behov med påskeferie og fellesferie som unntakene. Da er det den eldre garde som vil være der, men det fungerer helt fint hos oss.

Gammel 11-02-08, 12:24   #11
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Mine foreldre har hytte med sjøen og svigerfar har hytte.Men vi låner de ikke.
Vi har campingvogn på fjellet som vi bruker året rundt.
Syns det er greiest med sitt eget hvor en kan ha det sånn en vil selv.

Men drømmen er jo ei hytte med sjøen.

Gammel 11-02-08, 12:25   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Kjøpte hytte ved sjøen i fjor, deilig å ha et sted å reise til i helgene som kun ligger 1t og 15 min hjemmefra.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:27   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min far har hytte på fjellet, og den har vi kunnet bruke når vi måtte ønske. Har ikke blitt så mye siden han jeg har bodd sammen med ikke har likt hytteturer.
Nå skal søstra mi og familien kjøpe hytta av pappa, og jeg regner med jeg og Poden blir å bruke den endel sammen med dem.

Gammel 11-02-08, 12:30   #14
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har egen hytte på fjellet - selvbygd (med god hjelp fra far og svigerfar ritkignok). Med kun en times kjøretur så bruker vi hytta ofte, både sommer og vinter

Vi er begge oppvokst med hytteliv - jeg både på kysten og på fjellet og mannen på kysten

Gammel 11-02-08, 12:32   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunne ikke tenke meg hytte.

Du manglet i tillegg følgende alternativ:

Vi har ikkje, men mine foreldre har. Låner de(n) ikke.
Vi har tilgang til hytte gjennom jobben. Benytter oss ikke av tilbudet.

Gammel 11-02-08, 12:32   #16
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Vi har ikke hytte selv, men har tilgang på hus ved sjøen. Dessverre er det rundt 5-6 timers kjøring dit, så det brukes stort sett i ferier.

Vi kan også låne min brors hytte på fjellet, men det er 50 mil unna.

Skulle gjerne hatt tilgang på hytte litt nærmere.

Gammel 11-02-08, 12:34   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, tilgang har vi. Mine foreldre har hytte ved sjøen, mannens foreldre har hytte på fjellet. Men vi bruker det sjelden. Vi har kjøpt oss tomt ved sjøen på sørlandet, og vi gleder oss til å bygge vår egen hytte her. Det er en skikkelig perle vi har funnet, og jeg blir helt yr ved tanken på sommerferier med barna der nede. Det skal også bli deilig med egen hytte, jeg trives ikke like mye med å låne andres.

Her er bilde av brygga til vår hypotetiske båt, som ligger rett nedenfor der vår enda mer hypotetiske hytte skal ligge.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skottevika.jpg (50,0 KB, 30 visninger)

Sist redigert av Pepper Lemon : 11-02-08 kl 12:47.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:35   #18
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Svigers har superfin hytte i Sverige med i umiddelbar nærhet til den bohuslänska skjærgården. Det er helt nydelig på sommeren.

I tillegg har den ene søsteren min hyppig tilgang til en rålekker leilighet på Beitosølen som vi kommer til å bruke fremover.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 12:36   #19
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi bygger hytte, den gamle måtte rives for å få plass til en større. På en øy i skjærgården. Med alle fasiliteter heldigvis, ellers vet jeg ikke hvor mye jeg ville vært der.

Gammel 11-02-08, 12:58   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldrene mine har hytte rett ved pappas barndomshjem og den bruker vi.
Stemte likevel "annet" ettersom vi skal overta pappas barndomshjem til sommeren, som da blir vår hytte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.