Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Har du lest alt av Liza Marklund?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-08, 23:27   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Har du lest alt av Liza Marklund?

Hvilken bok likte du best og hvorfor?

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 23:37   #2
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du lest alt av Liza Marklund?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hvilken bok likte du best og hvorfor?

Jeg tror jeg har lest de fleste, men har ingen klar favoritt. Likte Annika Bengtzon bedre som ung enn som tobarnsmor.

Den boka jeg hadde minst til overs for var den boka om kvinnemishandling om en familie som måtte flytte til utlandet pga. konas ex som forfulgte dem.
Den var forferdelig platt og banal. Spennende tema, men språklig og innholdsmessig ble den katastrofal.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 00:06   #3
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Koma

Jeg har lest "Aldri mer fri" og er enig med deg i at den var språklig svak. Tenkte med meg selv at den ble slik fordi Maria Eriksson var medforfatter og skulle ha stemmen i boka. Mulig jeg tar feil. Skal lese den første boka om henne, men husker ikke nå hva den heter.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 09:43   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare lest bøkene om Annika Bengtzon, og av dem likte jeg Sprengeren og Nobels Testamente best. Tror jeg. Jeg synes de var mest spennende.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 09:56   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare prøvd meg på én, og den er noe av det mest meningløse og kjedelige jeg har vært borti. Jeg falt helt av etter få sider, og lurer på om jeg ikke kasta boka etterpå. Den var i utgangspunktet reddet opp fra mammas søppelkasse.

Jeg er veldig glad i krim, men dette skjønte jeg rett og slett ikke poenget med.

Gammel 13-02-08, 09:56   #6
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke bøkene til Liza Marklund. Nå liker jeg ikke så mange krimbøker, men mener at f.eks. Håkan Nesser holder langt høyerer kvalitet enn Marklund.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:00   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også bare lest Annika Bengtzon-bøkene, og er ikke overbegeistra. Hvis jeg må velge en var det vel Sprengeren som var best. Men livet er nok egentlig for kort til å lese dårlig krim ...

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:31   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg har lest de fleste, men de ER ikke veldig bra.

Gammel 13-02-08, 10:32   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest alle de om Annika Bengtzon. Jeg sluker det meste av krim, og dette er nok ikke de aller beste jeg leser.

Gammel 13-02-08, 10:33   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har vel lest det meste, men jeg er enig i at det er andre som skriver bedre krim.
Men grei underholdning er det.
Også liker jeg Annika.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:34   #11
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest alle bøkene om Annika Bengtzon. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvilken jeg liker best, men jeg liker disse bøkene og syns hun skriver fengende og morsomme bøker.

Gammel 13-02-08, 10:34   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest en(?), og er ikke imponert. Ikke på toppen av innkjøpslista, for å si det sånn.

(Det var vel Nobels Testamente jeg leste.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:53   #13
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hørt et par stykker på lydbok (lånte på biblioteket), og det var grei underholdning mens jeg gikk trilleturer, men tror ikke jeg gidder å kjøpe bøker av henne for å lese dem. Forsøkte meg på studio sex en gang men orket ikke lese den ferdig.

Gammel 13-02-08, 10:56   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Her lest Nobels testamentet og likte den ganske godt.
Er andre jeg foretrekker, men kan lese flere av henne om jeg får tak i en.

sluker det meste av krim egentlig.

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:07   #15
Mrs Butler
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
Mrs Butler er litt kul
Standard

Jeg har lest alle bøkene om Annika, og synes at det er god underholdning. Den beste er nok Sprengeren. Den dårligste Paradiset.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:07   #16
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Har vel lest det meste, men jeg er enig i at det er andre som skriver bedre krim.
Men grei underholdning er det.
Også liker jeg Annika.

Jeg synes Annika er blitt litt vel hurpete i de siste bøkene.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 11:14   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Likte Sprengeren best.

Gammel 13-02-08, 11:47   #18
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg holder på å lese bøkene om Annika Bengtzon, men tror jeg kommer til å falle ganske snart av lasset. Studio Sex var veldig bra og Sprengeren var litt kjedelig.

Gammel 13-02-08, 16:41   #19
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest de fire første bøkene om Annika Bengtzon. Sprengeren var helt grei, de tre neste synes jeg var utrolig dårlige. Med Studio Sex som absolutt lavmål, synes jeg å huske.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 17:38   #20
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Historien om Mia Ericsson i "På flukt" og "Aldri mer fri" fenget meg enormt. Bøkene var ikke teknisk godt skrevet, men historien satte iallfall spor hos meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.