|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() Hjelp til kosthold med lite karbohydraterJeg er blitt satt på "diett" resten av svangerskapet, for å forsøke å unngå at jeg får like mye vann i kroppen som jeg fikk i forrige svangerskap. Jeg har fått tilbud om samtale med ernæringsfysiolog dersom det skulle være nødvendig, men jeg tror jeg skal klare dette på egen hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterHer er fine siden; http://www.lavkarbo.no/
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterAnbefaler deg å ta en titt i lavkarbo-mattrådene her inne, og evt. oppskriftstrådene:
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterHvordan er det med kvalmen nå? For bare vær obs på at kvalmen kan bli verre med lavkarbokost, det gjorde den hos meg.
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterGjør den? Høres rart ut? Kan det være fettet da? For jeg ser jo ingen logisk grunn til at kvalme skulle bli verre om man ikke spiser poteter, pasta, ris og brød? Er disse matvarene kvalmedempende?
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydrater
Jeg vet det høres helt villt ut, men det eneste som fikk meg igjennom svangerskapene var fullkarbokosthold. Du kan tro kroppen min var ganske screwed etterpå. Proteiner var verst, faktisk, fett gikk ganske bra.
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydrater
Den har faktisk vært verre de siste dagene. Jeg har skyldt på at jeg er syk, men det er ikke utenkelig at det har noe med kostholdsomleggingen å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterDet er vel egentlig ikke noe logisk overhodet med kvalme?
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterJa den kvalmen er jo egentlig helt syk. Fatter forresten heller ikke hva som er poenget med brekninger under svangerskapet, altså at man sliter med å ta piller, pusse tennene osv fordi brekningsrefleksen er så helsikes mye sterkere. HVA er logisk med det? Duste-natur!
![]() |
#10 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterJeg er ganske kvalm når jeg er på lavkarbo, men det tror jeg er blodsukkeret, uten at jeg skal si det for sikkert. Men bælmer jeg f.eks en halvliter cola, så går kvalmen over.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterHavregrøt tror jeg inneholder mye raske karber. Det finnes sånne rugknkekkebrød med masse fiber som er kjempegode. Jeg spiser sånne, med masse pålegg på: Skinke, ost, crabsticks (
![]() |
#12 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterKokeboken til Fedon Lindberg gir jo et greit utgangspunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterHavregrøt er faktisk veldig bra hvis du ikke skal ha for mye raske karber. Spis gjerne egg først, sånn at blodsukkerstigningen blir minimal. Ha godt med kanel på grøten, kanel er bra for insulinresistens, men helst ikke sukker. Bruk heller rosiner. Den salaten du snakker om med egg og reker høres helt fantastisk ut, og jeg synes du skal spise den uten brød til. |
![]() |
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterSå kjipt at kvalmen blir verre av lavkarbo, du får nok prøve deg frem for å finne balansen. For meg var det forresten proteiner som var vanskeligst, spesielt rødt kjøtt. Jeg holdt meg helt unna storfekjøtt og til dels svinekjøtt da jeg var gravid, men kylling og annet tilsvarende hvitt kjøtt gikk greit i ikke altfor store mengder. Kanskje du fungerer på samme måten?
![]() |
#15 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydrater
Spørs jo hvor "nazi" man er på karbs. igjen det. Juice er jo masse karbs., jeg drikker litt likevel, for jeg trenger ikke være i ketose.
![]() |
#16 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Re: Sv: Hjelp til kosthold med lite karbohydraterEgg. Det ble jeg kvalm av, kom jeg på!
![]() |
|
|