|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Trenger hjelp til å begynne å sy!Nå har jeg sett på Shamu sine nydelige hjemmesydde klær. Jeg er ikke rent lite imponert! Så er jeg ikke mindre inspirert, jeg har så lyst til å begynne å sy.
![]() |
#2 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Boka Barnetøy du selv kan sy er en kjekk førstehjelper. Ikke så lett å få tak i, men jeg har i hvert fall fått lånt den på biblioteket. Den har oppskrifter på en del enkelt og fint barnetøy. Jeg er ikke dreven på symaskin, men hjelmluene i denne klarte til og med jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Bøker er kjekt å ha, søk på biblioteket ditt etter forskjellige bøker om søm, barneklær etc. Du finner mye bra der!
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Den boken du referte til er ganske ny, så jeg tror ikke det er så mange som har erfaring med den enda. Den berømte Børnetøj du selv kan sy, kommer i nytt opplag i mars, DEN er virkelig verdt å ha!
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!
http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8764103331
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Mitt beste tips er å finne noe du virkelig har lyst til å sy. Det er mye mer inspirerende enn å sy noe som "bare er lett". Det første jeg noen gang sydde, var en stroppløs gallakjole som jeg ville ha til et studentball. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gro
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Jeg har nettopp kjøpt denne boka fra www.capris.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Jeg har meldt meg på et kurs hos Fru Liland for å lære å sy barnetøy jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Takk for gode litteraturtips! Skal finne noe jeg virkelig har lyst til å sy før jeg setter i gang. Er det noe utstyr jeg burde kjøpe, som jeg garantert får bruk for? En slags startpakke?
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Det viktigste du trenger en en stoffsaks – som aldri er brukt til annet enn stoff. Forskjellen på en god saks og en dårlig saks, kan være forskjellen mellom en god og en dårlig syopplevelse. Og man skjønner vanligvis ikke hvorfor man trenger en skikkelig stoffsaks før man har prøvd en, og når man har det, lurer man på hvordan man klarte seg uten tidligere. :erfaren: |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Også kan jeg anbefale en genial liten dings, som virkelig letter syarbeidet: et sømometer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Angående bøker så er jo "Børnetøj du selv kan sy" selve bibelen da..
![]() |
#16 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Se der, ja! Masse gode tips. Jeg tror jeg farter en tur på biblioteket og ser etter bøkene dere anbefaler og kjøper inn litt diverse utstyr. Så skulle jeg være være klar til permisjonen min starter
![]() |
#17 |
Heldig
![]() ![]() ![]() |
Det skulle vel bare mangle, de stilige klærne kunne vel inspirert hvem som helst til å begynne å sy
![]() |
#18 |
This is normal!
|
![]() Sv: Trenger hjelp til å begynne å sy!Nå har jeg blitt inspirert av eli83 som ble inspirert av Shamu. Skikkelig dominoeffekt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|