Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vask av overmadrasser

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-08, 11:10   #1
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Vask av overmadrasser

Hvor ofte og hvordan vasker dere overmadrasser?

Ha skumgummi kjernen til en stor overmadrass liggene i badekaret. Bare så vidt det er plass. Og jeg aner ikke hvor mange vann jeg må bruke for at det skal ligne på rent ... Også skal mosteret tørkes *hjelp*

Hva gjør dere?

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 11:16   #2
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Standard

Sv: Vask av overmadrasser

Og da jeg skulle forsøk å flytte på droget for å få ut vannet, da røk den jammen ...

Hvordan gjør dere det?
Eventuelt, hvor ofte bytter dere overmadrass?

Gammel 16-02-08, 12:35   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vu vasket skumgummien i badebaljen til T. (den er diger), men jeg sleit sånn med å skifte vann og å få tørket den at jeg tror den ikke ble skikkelig ren, så vi kastet den og bruker nå overmadrass uten skumgummi inni. Planen er å kjøpe ny for prisen på ny og prisen på rens ble omtrent det samme.
Vi hadde nok ikke byttet den ut om ikke noen hadde tisset på den ...

Gammel 16-02-08, 13:25   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel egentlig bare trekket til overmadrassen som kan vaskes. Det kommer til å ta uker før den blir tørr.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 13:39   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sende på rens kanskje?
Har aldri vasket annet enn trekket, men tror det er på tide at skumgummien får seg en runde også.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 17:26   #6
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Standard

Ja, trekket så jo ganse pent ut det, det er mer enn man kan si om skumgummien i den 3 år gamle overmadrassen.

Gammel 16-02-08, 20:18   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svar: Aldri.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 20:21   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi vasker som oftest bare trekket på overmadrassen vår.

Turbo sin overmadrass vaskes trekket hver 6 mnd, og hele greia om han eks spyr på den.

Har sånn sparkjøp "plast" laken mellom overmadrass og laken så skal ikke skje uheld

Vasker den hos mamma, de har stor industri vaskemaskin i kjelleren, blokk

Gammel 19-02-08, 13:30   #9
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har levert overmadrassen vår 160X200 på rens et par ganger, byttet den ut etter 5 år.
Barnas overmadrasser får plass i vaskemaskina vår som har stor trommel.

Gammel 19-02-08, 13:36   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til barna har vi kjøpt så tynne overmadrasser at de kan gå i vaskemaskinen.

Vår egen flekkvaskes dann og vann, og så har vi levert den til rens en gang.

Bør vel ha ny, snart.

Gammel 19-02-08, 13:40   #11
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Etter uhell fra mellomste, så heiv vi nå den vi har. Skal kjøpe en ny en. Vi har vasket den om sommeren noen ganger. Annen hvert år sånn ca. Da har mannen tatt den i en stor balje vi har og spylt den lenge og vel med hageslangen. Så har den fått henge til tørk i en uke.

Gammel 19-02-08, 13:43   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpte nettopp ny til dobbeltsenga etter tre år - de hadde halv pris på IKEA...

Ungenes får plass i vaskemaskinen, så de er greie.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 13:47   #13
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg også. Sultan Tuvebo ett eller annet, som er stoppet med lammeull og lukter deretter.

Gammel 19-02-08, 14:20   #14
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg også. Sultan Tuvebo ett eller annet, som er stoppet med lammeull og lukter deretter.

Samme vi har, men jeg har ikke følt at det lukter sau av hverken meg eller madrassen. Det var forresten samme type vi hadde før, og jeg var i grunnen fornøyd med den og, jeg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 14:49   #15
Fruktflua
Sperret

Standard

Samme vi har, men jeg har ikke følt at det lukter sau av hverken meg eller madrassen. Det var forresten samme type vi hadde før, og jeg var i grunnen fornøyd med den og, jeg.

Mannen min lukter heller ikke noenting. Det er sikkert bare nesa mi som er overfølsom. Jeg lukter veldig godt.

Gammel 19-02-08, 14:57   #16
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

De har vel hatt halvpris på slikt en gang i året i det siste.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.