Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

The Decline and Fall of Peppes Pizza?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Har Peppes-pizzaen tapt seg?
Ja 46 32,39%
Nei 8 5,63%
Den er like god som den alltid har vært 14 9,86%
Den er like vond som den alltid har vært 32 22,54%
Vet ikke, men skal tenke over det neste gang jeg bestiller 38 26,76%
Dustepoll 4 2,82%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-08, 18:15   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Decline and Fall of Peppes Pizza?

Vi bestilte pizza fra Peppes i dag, og den var ikke god. Altfor salt, vond ost og vond pepperoni. Er det jeg som er blitt voksen/gammel og sur, eller er det rett og slett Peppes som har tapt seg? Livsviktig poll følger.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:20   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Decline and Fall of Peppes Pizza?

Nå er det nok ca. ett år siden jeg spiste pizza fra Peppes sist, men da var den god, synes jeg. De siste gangene har jeg valgt varianten med ruccola og parmaskinke. Det lages sikkert mandagspizzaer i alle restauranter, så det kan nok variere.

Gammel 16-02-08, 18:21   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jepp, den har tapt seg. Eller så er det smaken min som har forandret seg... No er det ikke ofte vi spiser Peppes Pizza, men jeg har vært ganske skuffet de siste gangene. Synes også det er utrolig lite fyll på pizzaen.
Det smaker mye bedre med hjemmelaget italiensk pizza med tynn sprø bunn, tomatsaus, og masse fôr på toppen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:22   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepperonien er grusom, men jeg aner ikke om den bare alltid har vært det. Men alt det andre er perfekt. Chicken Satay-pizzaen er himmelsk. Masse kylling og peanøtter. Tacopizzaen likte jeg før, men den har de definitivt klart å ødelegge på en eller annen måte. Ja, og så bruker de jo ikke ordentlig ost, men den der pamleostemasse-greia. Smaker iallfall sånn, selv om jeg egentlig liker den også. Pizzabakeren bruker ordentlig ost.

Gammel 16-02-08, 18:32   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri vært særlig stor fan av peppes. Pizzabakeren og Dolly, derimot.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:39   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke, men skal tenke over det neste gang jeg bestiller

Jeg spiser sjelden Peppes-pizza. Jeg foretrekker Dolly. Er det fordi jeg nesten er fra Dolly-pizzaens hjemsted eller er den bare veldig mye bedre? Min Oslo-venninne synes også at Dolly-pizza er best.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:40   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Trodde peppes forsatt brukte vanlig ost jeg, at det var dollys om brukte uekte.

Jeg liker ikke peppes. Alt for mye rart på de. Pizzabakeren er mye mye bedre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:41   #8
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig det stemmer at det først og fremst er pepperonien som er vond. Men vi får prøve Dolly neste gang.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:44   #9
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Lenge siden vi har spist pizza på Peppes, men husker jeg var utrolig skuffet sist.
Foretrekker Pizzabakeren eller Dolly (er lenge siden vi har spist fra Dolly også).

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:49   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Peppes skal ha vanlig ost

Står på sidene deres og at den osten de selger i butikken er den samme som på restaurantene og den er ekte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:56   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke, for her går det mest i Yonas.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 18:56   #12
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke peppes pizza. Jeg liker italiensk pizza. Ikke den typen italiensk pizza som selges i Norge. Det er alt for tykk bunn på den.

Gammel 16-02-08, 18:56   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror det er vi som har blitt voksne/gamle og sure. Peppes var jo himmelen i tenårene, nå smaker det bare greit nok. Samme med boller fra bakeren. Det var noe av det beste jeg visste da jeg var liten, nå smaker de bare tørt, boller må være rykende varme for å være gode.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:05   #14
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Peppes har tapt seg, ja.
Bortsett fra Chicken fajitas med salat og masse guacamole. Den er god.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:10   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Peppes var jo himmelen i tenårene,

Det skulle vel ikke så mye til for å glede oss på pizzafronten i tenårene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:11   #16
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker Peppes Pizza sin Moby Dick (karrimarinerte reker).
Her i Tromsø velger jeg i alle fall Peppes eller Yonas leeeeeenge før Dolly Dimples. Dolly sin pizza er for mye stekt/tørr, og servicen, både i resturantene og på take awayen, er hårreisende!

Nå fikk jeg veldig lyst på Pizza ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:12   #17
Albertine
Passiv

Standard

Og nå fikk jeg lyst på pizza. Vi har pizzabakeren rett borti høgget her.

Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:49   #18
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Peppes skal ha vanlig ost

Står på sidene deres og at den osten de selger i butikken er den samme som på restaurantene og den er ekte.

Det stemmer. Dolly bruker disse jalla-substituttene som likner på ost. I følge Dolly bruker de ikke dette av økonomiske grunner, men fordi forbrukerne ønsker en brunere ostetopping enn hva ost kan gi.

Yeah, right!

Jeg tror for øvrig ikke Peppes har tapt seg. Alle pizzane lages etter samlebåndprinsippet, og oppskriftene har ikke forandret seg på år og dag. Det er nok heller ganen som har blitt mer kresen.

Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:50   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi ikke hatt Peppes her i distriktet i mer enn ti år eller noe sånt, men jeg har alltid syntes at den var oppskrytt. Da Peppes kom, kjøpte de opp et par restauranter fra en lokal pizzakjede og over natta datt kvaliteten på de restaurantene voldsomt, samtidig som Peppes pizzaen kostet omtrent 100 kroner mer enn den lokale. Den lokale kjede har blitt atskillig dyrere etter at Peppes kom og dro prisene så grasat i været, men de har i det minste beholdt den gode kvaliteten da. Peppes pizza er virkelig ikke verdt pengene.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 19:52   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er veldig glade i Thai chicken pizza hos Peppes. Men den er ikke alltid god når vi bestiller til å ta med hjem - bare når vi spiser der. Har fått dårlige pizzaer der innimellom også, men stort sett er vi fornøyde med vår nærmeste Peppes. Jeg har et godt og nostalgisk forhold til Peppes - Peppes Westend i Oslo (Norges første eller andre pizzarestaurant?) var min første restaurantopplevelse noen gang.

Emneord
dustepoll

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.