Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Nå MÅ vi kjøpe kjøkkenmaskin

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-08, 20:22   #1
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå MÅ vi kjøpe kjøkkenmaskin

Yndlingsbrødet vårt, Kvelde Spelt, økologisk og deilig grovt var dyrt nok fra før, men nå har det steget i pris og koster 44 kroner!
Det er mildt sagt hårreisende at et brød skal koste så mye.

Men, det er også et fiint spark i baken til oss som ikke har kjøpt kjøkkenmaskin og kommet i gang med brødbaking på egenhånd.

Gammel 16-02-08, 21:45   #2
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nå MÅ vi kjøpe kjøkkenmaskin

En anbefaling fra en uten kjøkkenmaskin: Søk opp Madam Mims brød her inne. Vi baker alt brødet vårt selv etter den oppskriften. Det er bare å røre sammen ingrediensene og helle deigen i formen. Trenger ikke å kna et sekund! Jeg får alltid masse skryt for det, senest i dag da foreldrene mine var på lunsj.

Gammel 16-02-08, 22:51   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har endelig kunnet ta i bruk brødbakemaskinen vi fikk i bryllupspresang. Da kan jeg lage ordentlig grovt brød med masse spennende korn i. Ikke blir det noe særlig jobb heller, og så er brødet varmt når jeg står opp.

Nå har den bare vært i bruk noen dager, så det er jo spennende å se om dette er starten på en ny trend.

Grovt sammalt spelt er heller ikke gratis. Betalte 35 kroner for dette på butikken i dag, og det holder til to og et halvt brød. I tillegg må jeg ha frø/kjerner av diverse slag.

Gammel 17-02-08, 07:24   #4
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

En anbefaling fra en uten kjøkkenmaskin: Søk opp Madam Mims brød her inne. Vi baker alt brødet vårt selv etter den oppskriften. Det er bare å røre sammen ingrediensene og helle deigen i formen. Trenger ikke å kna et sekund! Jeg får alltid masse skryt for det, senest i dag da foreldrene mine var på lunsj.

Det står absoultt på menyen, ja. Har ikke tenkt på at man ikke må ha kjøkkenmaskin til den oppskriften. Skal jammen prøve.

Gammel 17-02-08, 09:11   #5
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke kjøkkenmaskin og har bakt flere brød bla Ingers rugbrød for hånd de siste dagene. (har akkurat startet min brødbakerkarriere).Null problem.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.