|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skal rømme
|
![]() Hvor mange bøker leser dere i måneden?Sånn ca? Selv sluker jeg bøker i perioder, det er kanskje litt synd. Får jo ikke "trukket ut" opplevelsen av bøkene på den måten. På den annen side er det jo topp å bli oppslukt av bøker da.
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg leste 48 i fjor, et snitt på fire blank i måneden. Hittil i år har jeg lest ni og en halv, og ligger altså foran et skjema til 48 i år.
![]() |
#3 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Tja, kommer an på størrelsen og om den fenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg er på årets 4., har som mål å lese 25 romaner i år. Skriver også liste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg leser minimum 4 bøker i mnd. NOen ganger er det en bok for 2. eller 3. gang.
![]() |
#6 |
intro
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?
Jeg har også lest 9 bøker så langt i år, totalt 3435 sider (ja, lista mi inneholder litt av hvert :nerd: ). Har ført liste i Excel i snart 10 år, og skriver "terningkast" og en linjes oppsummering av inntrykket. Normalt leser jeg nok 40-50 bøker i året, men det var et dårlig år i fjor, med baby.
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg skriver også liste; i fjor var det vel 12, dvs. bare 1 i måneden, og det er lite. Jeg skulle gjerne lest mer, og det burde ikke være nødvendig med så store justeringer for å få det til - kommer langt med en halvtime ekstra om dagen. I forfjor leste jeg litt over 2 i måneden, og 25 i året høres egentlig overkommelig ut. (Litt avhengig av hvilke bøker det er snakk om, forsåvidt.)
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Det varierer utifra hvor tykke bøker jeg leser. Jeg leser dessuten så og si bare på senga (blir ofte liggende i en time eller to), så det tar litt tid. Nå holder jeg på med Svermen, og den er på nesten 1000 sider så den tar nok litt tid. Men jeg vil si alt fra 2-5 bøker per måned.
![]() |
#9 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg er en periodeleser og skriver liste med karakter fra 1 - 6.
![]() |
#10 |
Glad
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?*imponert* Da jeg var liten lånte jeg 13 bøker per uke på biblioteket. Nå derimot blir det maks 1 per måned. Har for øvrig det samme problemet som Fusilli - jeg må lese Magasinet hver uke, og et par ukeblad jeg abonnerer på, da er lesetiden plutselig brukt opp.
![]() |
#11 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Det varierer, for jeg er en periodeleser. På en uke nå har jeg lest 3 bøker, så det gjør jo en god kvote. Ikke utenkelig at det blir flere før månedsslutt.
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg holder ikke oversikt, men vil jammen meg begynne med lister jeg også. Har tenkt på det før, men nå fikk jeg ny inspirasjon. Blir spennende å se hvor mye jeg egentlig leser, men tror jeg leser ca 20 bøker i året? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
... med mjuke pigger...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?For tiden blir det omtrent 4-5 bøker. Det blir mer og mer interessant å lese jo mer jeg gjør det! Begynner å ligne en lesehest! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
... med mjuke pigger...
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Enkelte uker leser jeg tre bøker og andre uker blir går det veldig tregt fordi jeg har mye å gjøre eller boka ikke er fengende nok. Et eksempel på en bok som ikke var i min kategori er "Filter" av Rosenløw-Eeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg lest 9 f.o.m julen t.o.m januar, men nå er jeg inne i en periode hvor jeg sluker bøker. I lange perioder blir det mest faglitteratur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg leser 1 bok i mnd, om jeg klarer så mye. Snakker vi om skolebøker derimot
![]() |
#17 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Det varierer veldig. Har nettopp vært på 14 dagers ferie, og da leste jeg 5 bøker. Men det er jo ikke normalen da
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Tror jeg har et snitt på tre bøker i måneden, litt avhengig av hva jeg gjør på jobb. Noen bøker somler jeg med vilje med, for å bevare opplevelsen lenge. Akkurat nå holder jeg på med "Den tidsreisendes kvinne" som jeg må spare litt på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg har lurt på hvor mye jeg leser og skal fra nå av føre liste. Hvor mye jeg leser er veldig avhengig av hvor travelt jeg har det og hvordan det er på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?Jeg gjetter på et snitt av 1-2 bøker i måneden. Har jeg det veldig travelt blir det lite lesing, i ferier sluker jeg bøker i rekordfart |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|