Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor mange bøker leser dere i måneden?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-08, 21:00   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor mange bøker leser dere i måneden?

Sånn ca? Selv sluker jeg bøker i perioder, det er kanskje litt synd. Får jo ikke "trukket ut" opplevelsen av bøkene på den måten. På den annen side er det jo topp å bli oppslukt av bøker da.

Jeg er av særingene som skriver lister over bøker jeg har lest (sammen med en vurdering fra 0-10), og jeg ser at hittil i år har jeg lest 9 bøker. Det blir omtrent en i uka det. Men jeg har vært i en skikkelig leseperiode i det siste. I fjor leste jeg 36 bøker, så snittet ligger vel på ca 3 i måneden.

Gammel 22-02-08, 21:03   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange bøker leser dere i måneden?

Jeg leste 48 i fjor, et snitt på fire blank i måneden. Hittil i år har jeg lest ni og en halv, og ligger altså foran et skjema til 48 i år.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 21:04   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Tja, kommer an på størrelsen og om den fenger.

Men at jeg leser 4-7 bøker i måneden i perioder tror jeg er nokså riktig.
Kan gjerne lese en bok på en dag.
Nå er jeg inne i en skikkelig leseperiode, og må ha en bok tilgjengelig hele tiden.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 21:05   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er på årets 4., har som mål å lese 25 romaner i år. Skriver også liste.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 21:16   #5
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leser minimum 4 bøker i mnd. NOen ganger er det en bok for 2. eller 3. gang.

Nå har jeg brukt gavekortet mitt hos bokklubben og handlet inn endel bøker, så den siste uken har jeg lest 2 nye bøker (innimellom oppussing). Begynner nok med bok nr 3 i kveld.

Gammel 22-02-08, 21:43   #6
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg er av særingene som skriver lister over bøker jeg har lest (sammen med en vurdering fra 0-10), og jeg ser at hittil i år har jeg lest 9 bøker. Det blir omtrent en i uka det.

Jeg har også lest 9 bøker så langt i år, totalt 3435 sider (ja, lista mi inneholder litt av hvert :nerd: ). Har ført liste i Excel i snart 10 år, og skriver "terningkast" og en linjes oppsummering av inntrykket. Normalt leser jeg nok 40-50 bøker i året, men det var et dårlig år i fjor, med baby.

Gammel 22-02-08, 21:46   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver også liste; i fjor var det vel 12, dvs. bare 1 i måneden, og det er lite. Jeg skulle gjerne lest mer, og det burde ikke være nødvendig med så store justeringer for å få det til - kommer langt med en halvtime ekstra om dagen. I forfjor leste jeg litt over 2 i måneden, og 25 i året høres egentlig overkommelig ut. (Litt avhengig av hvilke bøker det er snakk om, forsåvidt.)

Gammel 22-02-08, 21:57   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer utifra hvor tykke bøker jeg leser. Jeg leser dessuten så og si bare på senga (blir ofte liggende i en time eller to), så det tar litt tid. Nå holder jeg på med Svermen, og den er på nesten 1000 sider så den tar nok litt tid. Men jeg vil si alt fra 2-5 bøker per måned.

Gammel 22-02-08, 22:03   #9
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er en periodeleser og skriver liste med karakter fra 1 - 6.
Noen ganger kan det bli 2 -3 bøker i uka, andre ganger knapt en i måneden. Nå er jeg inne i en ukebladperiode og klarer ikke å fullføre de to bøkene som ligger påbegynte i hylla.

Gammel 22-02-08, 23:42   #10
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

*imponert* Da jeg var liten lånte jeg 13 bøker per uke på biblioteket. Nå derimot blir det maks 1 per måned. Har for øvrig det samme problemet som Fusilli - jeg må lese Magasinet hver uke, og et par ukeblad jeg abonnerer på, da er lesetiden plutselig brukt opp.

Gammel 22-02-08, 23:44   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det varierer, for jeg er en periodeleser. På en uke nå har jeg lest 3 bøker, så det gjør jo en god kvote. Ikke utenkelig at det blir flere før månedsslutt.

Gammel 23-02-08, 19:08   #12
Kalima
Aktiv

Kalima sin avatar

Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg holder ikke oversikt, men vil jammen meg begynne med lister jeg også. Har tenkt på det før, men nå fikk jeg ny inspirasjon. Blir spennende å se hvor mye jeg egentlig leser, men tror jeg leser ca 20 bøker i året?

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:19   #13
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

For tiden blir det omtrent 4-5 bøker. Det blir mer og mer interessant å lese jo mer jeg gjør det! Begynner å ligne en lesehest!

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:28   #14
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Enkelte uker leser jeg tre bøker og andre uker blir går det veldig tregt fordi jeg har mye å gjøre eller boka ikke er fengende nok. Et eksempel på en bok som ikke var i min kategori er "Filter" av Rosenløw-Eeg.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:31   #15
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lest 9 f.o.m julen t.o.m januar, men nå er jeg inne i en periode hvor jeg sluker bøker. I lange perioder blir det mest faglitteratur.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 19:43   #16
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Jeg leser 1 bok i mnd, om jeg klarer så mye. Snakker vi om skolebøker derimot Gleder meg til å begynne å jobbe igjen, da ligger jeg på 2-4 bøker i mnd.

Gammel 23-02-08, 20:16   #17
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Det varierer veldig. Har nettopp vært på 14 dagers ferie, og da leste jeg 5 bøker. Men det er jo ikke normalen da

Ligger vel på et sted mellom 2 og 6 bøker, avhengig av tykkelse og sjanger. Leser mye krim, og det er jo ofte lettlest og går relativt fort.

Gammel 23-02-08, 20:21   #18
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Tror jeg har et snitt på tre bøker i måneden, litt avhengig av hva jeg gjør på jobb. Noen bøker somler jeg med vilje med, for å bevare opplevelsen lenge. Akkurat nå holder jeg på med "Den tidsreisendes kvinne" som jeg må spare litt på.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 20:26   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lurt på hvor mye jeg leser og skal fra nå av føre liste. Hvor mye jeg leser er veldig avhengig av hvor travelt jeg har det og hvordan det er på jobb.
Jeg er en periodeleser på mange måter. Noen perioder sluker jeg krimbøker. Andre perioder leser jeg andre typer bøker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:09   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjetter på et snitt av 1-2 bøker i måneden. Har jeg det veldig travelt blir det lite lesing, i ferier sluker jeg bøker i rekordfart

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.