Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Dustepoll!

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Plager det deg at dustepoll-alternativet i pollene ødelegger prosentutregningen?
Ja! 16 20,00%
Ja, og det er skikkelig dumt! 9 11,25%
Har tenkt på det, men det plager meg ikke. 11 13,75%
Nei 19 23,75%
Noen ganger er det ålreit, noen ganger er det helt ålreit :synger: 27 33,75%
Dustepoll! 26 32,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 08:15   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Blunk

Dustepoll!

Dustepoll, er dust!

Er det ingen andre som irriterer seg over at prosentutregningen av det en vil undersøke blir helt skjevfordelt når man kan stemme på alternativet dustepoll?

Gammel 24-02-08, 08:29   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dustepoll!

Det har aldri plaget meg, men nå er jeg sjelden så veldig opptatt av den nøyaktige fordelingen. (Og man kan jo selv regne ut prosentandelen når man ser bort fra "dustepoll"-alternativet, hvis man har lyst.)

Gammel 24-02-08, 09:30   #3
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker FP-pollene litt mer omtrentlig ("visual inspection"), og (som oftest) ikke som vitenskaplig grunnlag.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:00   #4
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Har tenkt på det, men det plager meg ikke.

Men etter jeg hadde trykket skulle jeg ønske jeg heller la min stemme på;

"Noen ganger er det ålreit, noen ganger er det helt ålreit :synger: "

Gammel 24-02-08, 10:03   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Det plager ikke meg. I de fleste undersøkelser ser man et oppsamlingsalternativ for de som ikke vet hva de skal svare. Dessuten bruker jeg ikke akkurat FP-pollene som noe annet enn en morsom indikasjon.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:31   #6
Solblomst
Passiv

Standard

Noen ganger er det ålreit, noen ganger er det helt ålreit :synger:

Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 12:44   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg bruker FP-pollene litt mer omtrentlig ("visual inspection"), og (som oftest) ikke som vitenskaplig grunnlag.

Men det kan jo være orntli uansett.

Gammel 24-02-08, 12:48   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plager ikke meg heller, men jeg synes det er litt teit at alle har dustepoll i alle pollene sine nå. Himler bare litt, that's it.

Gammel 24-02-08, 13:29   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dustepoll is the new "Vil bare se resultatet".

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 13:57   #10
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Dustepoll is the new "Vil bare se resultatet".

Dustepoll was the new "Vil bare se resultatet".
Vi trenger noe nytt ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:02   #11
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg krysset av på alle.

Ben "statistically significant" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:10   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Det plager meg ikke. Det er da bare å regne ut prosentvis fordeling bortsett fra dustepollalternativet dersom man vil det?

Gammel 24-02-08, 19:18   #13
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

...In the morning.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 01:38   #14
Wit
Av og på bruker

Wit sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 20:22   #15
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Men det kan jo være orntli uansett.

Men du argumenterte jo tidligere for at det var helt i orden å ha "Jeg aner ikke, jeg vil bare se svaret" som alternativ i pollene? Det hadde da helt samme effekt?

Gammel 08-03-08, 13:04   #16
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Dustepoll, er dust!

Er det ingen andre som irriterer seg over at prosentutregningen av det en vil undersøke blir helt skjevfordelt når man kan stemme på alternativet dustepoll?

Som den matematikkeren jeg er så må jeg inrømme at det irriterer meg en hel del, ja

Er det ett alternativ som dukker opp av seg selv, eller skriver folk det inn??

Gammel 08-03-08, 13:08   #17
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Som den matematikkeren jeg er så må jeg inrømme at det irriterer meg en hel del, ja

Det følger med når man kjøper et forum.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 23:07   #18
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det har aldri plaget meg, men nå er jeg sjelden så veldig opptatt av den nøyaktige fordelingen. (Og man kan jo selv regne ut prosentandelen når man ser bort fra "dustepoll"-alternativet, hvis man har lyst.)

Korleis gjer du det? Ser du berre vekk frå dei som har svara det, eller fordeler du dei svara jamnt på dei andre alternativa? Må du bruke eit statistikkutregningsprogram for å få det rett?

Gammel 08-03-08, 23:14   #19
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Korleis gjer du det? Ser du berre vekk frå dei som har svara det, eller fordeler du dei svara jamnt på dei andre alternativa? Må du bruke eit statistikkutregningsprogram for å få det rett?

Antall svar per alternativ delt på antall svar totalt (sett bort fra dustepollalternativet) ganger med 100? De som stemte dustepoll hadde vel antagelig avstått fra å stemme ellers?

Gammel 09-03-08, 08:23   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Men du argumenterte jo tidligere for at det var helt i orden å ha "Jeg aner ikke, jeg vil bare se svaret" som alternativ i pollene? Det hadde da helt samme effekt?

Men, det er lenge siden. Jeg har endret mening. (Men noen ganger er det ålreit. :synger: )

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det følger med når man kjøper et forum.

Det et nok noe folk gjør selv ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.