|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
Se resultatene: Hva foretrekker du? | |||
Jeg liker å låne, gratis er bra |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 10,56% |
Jeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker |
74 | 45,96% |
Jeg kjøper på salg, låner ellers |
23 | 14,29% |
Jeg både låner og kjøper omtrent like mye |
46 | 28,57% |
Jeg leser ikke bøker og går glipp av noe her i verden |
1 | 0,62% |
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
superbruker
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe bøker. Jeg liker å ha de i bokhyllen etterpå. Gjerne lese de flere ganger. Det er vanskelig å gå på et bibliotek. Alt for mange bøker jeg vil lese. Vanskelig å velge. Kunne vært der hele dagen.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg stemte at jeg kjøper på salg, og det gjør jeg jo endel også, men jeg kjøper de fleste bøkene i bruktbua. Vi er der stort sett hver lørdag og både leverer inn leste bøker og kjøper nye. Låner litt av venner også. Jeg synes bøker er grøsselig dyrt så jeg er litt forelsket i bruktbua (og salg).
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg låner og kjøper omtrent like mye. Men, jeg låner ikke så mye på biblioteket. Har venninner som er kjøpere og som låner ut bøkene sine villig vekk. Det jeg kjøper av bøker, kjøper jeg stort sett på salg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe bøker ja, for jeg vil HA dem. Mange. Og de blir i bokhylla mi forever. |
![]() |
![]() |
#7 |
trøtt
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg svarte at jeg låner og kjøper omtrent like mye. Det er dog ikke helt sant. Nå for tiden låner jeg mer enn jeg kjøper, men det skyldes bl.a. at jeg er inne i en solid leseperiode og låner en 10 - 15 bøker i slengen og det har jeg virkelig ikke råd til å kjøpe.
![]() |
#8 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelKjøper. Er det bøker jeg liker må jeg lese dem flere ganger, og liker jeg dem ikke blir de gitt bort, eller levert inn på bruktbu. Jeg liker best mine egne bøker.
![]() |
#9 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker, stemte jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg låner. Hvis det er noe jeg virkelig vil ha, så kjøper jeg dem etter at jeg har lånt dem og lest dem.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg låner mest, har sjelden behov for å lese en bok flere ganger og har jeg det så kan jeg jo bare låne den flere ganger |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelSkjønnlitteratur kjøper jeg. Delvis på grunn av direkte lykke – jeg må ha dem NÅ! – og delvis fordi jeg liker å ha dem, så jeg kan gå tilbake til dem og slå opp, lese litt, mye eller alt på nytt.
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelLitt både og. Før har jeg bare kjøpt, men så er det noe med en liten pike som har mye ting og trengte å lære seg å låne og levere tilbake. Så vi har bevisst begynt å låne bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper og låner, omtrent like mye. Men jeg kjøper ikke bare i bokhandel, jeg kjøper like gjerne brukt, og for min del kan det godt være paperback. Syns de er lettere å holde! Og jeg vil heller ha 2-3 bøker for pengene mine, enn 1.
![]() |
#15 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelMitt lesemønster passer ikke til biblioteklåning. Jeg leser bøker gjerne to-tre ganger på rad og blar i dem i tide og utide, og jeg ser ikke helt for meg å låne samme bok på biblioteket tre måneder på rad. Rotete og glemsk som jeg er, får jeg alltid purringer i tillegg, og da er vi straks oppi 69 kroner som en Penguin Classic koster.
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg både låner og kjøper omtrent like mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ustabil
|
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper. Men ikke fordi jeg nødvendigvis må eie bøkene. Derimot fordi jeg ikke liker bibliotek. Syns bøkene er ekle å ta i, man får liksom støvbelegg på hendene, og de lukter støv og gammelt, er ofte fulle av kaffeflekker og fingermerker. Så jeg kjøper, og fortrinnsvis paperback. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Bibliotek vs. bokhandelLåner, kjøper og kjøper på salg i skjønn forening. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|