|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ustabil
|
![]() FrokostenJeg leste en gammel tråd på "barnemat" om hvor barnehagebarna spiser frokost. Og det slo meg at det er ganske mange som venter ganske lenge fra de står opp til de spiser frokost, både barn og voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FrokostenI barnehagen hos oss spiser de så fort de kommer og jeg vekker dem ca. en halv time før vi er i barnehagen så jeg synes det er greit.
![]() |
#3 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: FrokostenPoden (tre år) står tidlig opp på barnehagedager, som regel rundt kl. 6. Da får han et knekkebrød, en frukt eller en yoghurt. Kl. 8 spiser han frokost nr to i barnehagen. Da er det brødskiver fra matpakka.
![]() |
#4 |
intro
|
![]() Sv: FrokostenI barnehagen vår har de første måltid kl. 10. Liv våkner som regel rundt 7, kanskje 7.30 hvis vi er heldige, og det ville aldri falle meg inn å ikke servere frokost til henne før vi drar i barnehagen mellom 8 og 8.30. Jeg synes det ellers ville blitt altfor lenge å vente. (Sjøl må jeg alltid ha noe mat i kroppen før jeg forlater huset, så jeg bruker nok meg sjøl som modell her.)
![]() |
![]() |
#5 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FrokostenBarna spiser så snart de har kledd på seg, mens jeg venter til jeg kommer på jobb. Blir fysisk dårlig om jeg spiser så tidlig. Drikker en svær kopp med kaffe på banen ned til byen, og er akkurat passe sulten når jeg sleper meg inn døra på kontoret.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Frokosten
Jeg gjør det. Jeg er veldig frokostmenneske, og det er Poden også. Da han var 2-3 år, hendte det ofte at vi ble vekket av at han stod i sengen sin - ikke mer enn halvvåken selv enda - og brølte MAAT!
![]() |
#7 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: FrokostenHvis jeg prøver å få i unga mat med en gang de er våkne her, så sitter de og pirker i maten og er gretne. Venter jeg til en av dem sier at de er sultne spiser de et skikkelig måltid. Så vi venter litt ja, alt fra en halvtime til en time etter at vi har stått opp.
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: FrokostenJeg er en av dem som sjeldent spiser frokost. Hvorfor? Fordi jeg ikke orker tanken på mat rett etter jeg har våknet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
Jeg gjør det på hverdagene. Blir dårlig hvis ikke jeg gjør det.
![]() |
#11 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FrokostenJeg spiser frokost når jeg er ferdig påkledd etter at jeg er ferdig på badet. Barnet spiser som regel både frokost hjemme (han styrer selv om han bare spiser en banan, en yoghurt eller en skive - noen ganger vil han ikke ha noe) i tillegg til matpakkefrokost i barnehagen. Frokosten i barnehagen spises med en gang han ankommer ca. kl. 0730. Han står som regel opp kl. 0550. De få morgenene han har sovet til 0650 så har han ikke spist frokost hjemme.
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: FrokostenVi spiser alltid fellesfrokost med havregrøt, vanligvis mellom 15 og 45 minutter etter at vi har stått opp. Da spiser vi voksne og vanligvis to av tre barn. Tredjemann er B-menneske og sjelden frokostsulten. Hvis han våkner helt av seg selv kommer han også og får mat, men vekker vi ham kan vi bare glemme å få i ham noen ting. Da spiser han når han kommer i barnehagen.
![]() |
#13 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: FrokostenDet har jo akkurat vært en tråd om frokostens viktighet? Denne tråden baserte seg på denne artikkelen, som du da sikkert ikke kjenner deg igjen i.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() |
#16 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg har prøvd, nettopp fordi jeg har ment at selv om jeg ikke er noen morgensspiser, trenger jeg ikke overføre mine dårlige vaner på gutten.
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Akkurat sånn er det her også. Ergo tror jeg det vil skape dårligere vaner senere i livet om man PRESSER i ungene mat eller at de forblir småspiste, enn at man venter litt så de spiser av hjertets lyst. Folk er forskjellige.
![]() |
#18 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FrokostenMinsten spiste aldri om morgenen før, men nå etter at han har startet å sove hele netter(
![]() |
#19 |
Ustabil
|
![]() Sv: FrokostenOlympia: takket være lang vinterferie har jeg ikke fått med meg at det nylig har vært en tråd om det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: FrokostenDe dagene vi har dårlig tid spises det ikke frokost hjemme, og da er det så kort tid fra de våkner og til vi er i bhg, at det ikke er noe problem. Da leveres de med en gang bhg åpner kl 07 (Når jeg har tidligvakt i praksis)Da sender jeg med litt frukt som de kan få når de kommer inn i bhg. Sist redigert av Left : 27-02-08 kl 11:04. Årsak: glemte noe |
![]() |
![]() |
|
|