Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Dere som kjøper bøker...

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-08, 12:53   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Dere som kjøper bøker...

Hvor mye penger bruker dere på bøker pr måned?

Hva gjør dere forresten med de bøkene dere ikke likte? Kaster dem, selger dem (til brukthandler?), har dem i bokhylla likevel, gir dem bort til intetanende venner?

Gammel 27-02-08, 12:55   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som kjøper bøker...

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Hva gjør dere forresten med de bøkene dere ikke likte? Kaster dem, selger dem (til brukthandler?), har dem i bokhylla likevel, gir dem bort til intetanende venner?

Vi har en god del i hyllene som ikke slo helt an, og så har vi hatt et par oppryddingsrunder de siste par årene der vi har pakket ned alt vi av en eller annen grunn ikke vil ha i en kasse eller to og gitt det bort til noen (annonsert det på NM/FP og latt den første interessenten få alt sammen). Det er begrenset hvor mye det monner, men litt hjelper det jo.

Gammel 27-02-08, 12:59   #3
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye jeg bruker på bøker, aner jeg ikke. Det varierer forøvrig sterkt. Nå for tiden er jeg så trøtt at det blir bare en side eller to før jeg sovner på kvelden, så da går det litt tid før jeg blir ferdig med bøkene.

De bøkene jeg ikke vil ha i stua ender opp på soverommet en tid, før jeg rydder de på loftet... Burde absolutt tatt en runde å gi vekk eller selge noe av det som står der.

Gammel 27-02-08, 12:59   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en mann som ikke leser. :uforståelig: Selv har jeg hatt litt dårlig tid de siste årene med utdanning, 3 barn osv så jeg har ikke fått lest så mye som jeg vil. Jeg samler på bøkene mine. Jeg har dessverre mistet en hel kasse med bøker. :snufs: Foreløpig har jeg god plass til mine bøker. Har planer om et lite bibliotek etter hvert. Kan ikke gi bort bøkene da.

Gammel 27-02-08, 13:03   #5
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

De tyter ut i alle kriker og kroker .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 13:11   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bøker overalt.
Til og med på do.

Gammel 27-02-08, 13:15   #7
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Jeg gir en del bøker til loppemarked.
Bøker som jeg liker, men ikke nødvendigvis vil lese igjen med det første, pleier jeg å sende til moren min. Så kan hun bekymre seg for lagringsplassen.

Gammel 27-02-08, 13:18   #8
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Til og med på do.

God idé! Der kan jeg lage en bokhylle .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 13:25   #9
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er bøker overalt.
Til og med på do.

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

God idé! Der kan jeg lage en bokhylle .

Man må da ha lesestoff på do.
Jeg har 2 små hyller til bøkene på toalettet. De byttes hyppig ut.

Gammel 27-02-08, 13:25   #10
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Men hvor mye penger bruker dere? Nesten har glemt spørsmålet mitt.

Selv bruker jeg kanskje 200-800 kr på bøker pr måned (nesten bare pocket). Kjøper inn bøker jeg har lyst til å lese fortere enn jeg får lest dem da men.

Gammel 27-02-08, 13:28   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Jeg aner ikke hvor mye penger jeg bruker på bøker. Noen ganger kan det gå måneder mellom hver gang jeg kjøper en bok, andre ganger kjøper jeg flere i slengen. I snitt kanskje 300-400 kr.

Gammel 27-02-08, 13:33   #12
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Jeg kjøper litt i rykk og napp, men kanskje en ca. 600,- i snitt pr. måned? Har et veldig eieforhold til bøkene mine. Kan låne bort, men ikke gi bort.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 13:47   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke hvor mye vi bruker på bøker i måneden ...
Vi er jo fem stykker som alle er glade i å lese/høre på lydbøker, så det går endel penger, ca. 4-500 kanskje. Ungene låner i tillegg mye på bibloteket og skolebiblioteket.

Det er sjelden jeg kvitter meg med bøker, og da KUN pocketbøker eller de det finnes to eksemplarer av. Jeg samler!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 18:50   #14
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sammenlagt blir det vel maks. 500 kroner på mannen og meg. Han er med i Serieverket, og får alle hovedbøkene der. Jeg kjøper på impuls.

Bøker jeg ikke liker blir enten gitt bort til noen som har lyst til å lese dem, gitt bort/solgt på nettet, gitt til Fretex eller sendt ut på Bookcrossing.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-02-08, 19:17   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er heldigvis lykkelig uvitende om hvor mye penger jeg bruker på bøker. Bøker jeg ikke liker blir stående i hylla.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.