Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-08, 19:31   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com

Hva er den beste boka du har lest på engelsk?

Vet ikke helt om jeg liker science fiction, ei heller chick lit.

Gammel 28-02-08, 19:43   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com

Hvis du liker krim, er bøkene til Alexander McCall Smith om "The Number one Ladies Detective Agency" herlige bøker. De er også lettleste på engelsk.

Ellers er jeg veldig glad i bøkene til Maeve Binchy. Hun skriver lettleste og morsomme/hyggelige bøker om hverdagslivet i Irland.

Gammel 28-02-08, 19:55   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com

The Brooklyn Follies, og andre bøker av Paul Auster anbefales på det sterkeste.

Gammel 28-02-08, 19:59   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Poisonwood Bible, av Barbara Kingsolver. Må absolutt leses på engelsk. Den er oversatt, men jeg kan ikke tenke meg at det blir bra nok.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 20:03   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"White Teeth" av Sadie Smith

"Secret life of Bees" Sue M. Kidd

Bøkene til Nick Hornby

Og om du liker krim, bøkene til Elizabeth George.

Gammel 28-02-08, 20:34   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hvis du liker krim, er bøkene til Alexander McCall Smith om "The Number one Ladies Detective Agency" herlige bøker. De er også lettleste på engelsk.

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

The Brooklyn Follies, og andre bøker av Paul Auster anbefales på det sterkeste.

:enig: Veldig glad i både McCall Smith og Auster.

Selv holder jeg på med Anne of Avonlea (Anne fra Bjørkely)-serien på engelsk nå, det er ganske fint å lese den på engelsk, og ganske annerledes å lese den med mammablikk i stedet for niåring-blikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 20:53   #7
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Har lest en halv bok av om de afrikanske detektivene, det ble for intetsigende og for chick lit for meg...Maeve Binchy faller også litt i samme kategorien, har vel lest en bok av henne også en gang uten at det tok helt av for min del. Har likt noen av bøkene til Paul Auster ja, kanskje jeg skal prøve meg på flere av han. Har vel strengt tatt noen uleste av han i hylla, the New York trilogy blant annet, og den må jeg jo få lest. The poisonwood bible leste jeg for et par måneders tid siden, den var skikkelig bra! Men nå er den jo lest da... White teeth har jeg lest på norsk, The secret life of bees likte jeg ikke, er heller ingen stor fan av Nick Hornby. Elizabeth George har jeg ikke prøvd meg på, men ser for meg veldig serieprodusert krim...er jeg fordomsfull da eller er verdt et forsøk? Anne of Avonlea husker jeg fra tv, likte det godt da. Men vet ikke helt om jeg har lyst til å kanskje ødelegge mitt forhold til den serien ved å lese bøkene nå?

Er visst ikke så enkel jeg...

Men takk for tips alle som har prøvd!

Gammel 28-02-08, 20:58   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Elizabeth George har jeg ikke prøvd meg på, men ser for meg veldig serieprodusert krim...er jeg fordomsfull da eller er verdt et forsøk? Anne of Avonlea husker jeg fra tv, likte det godt da. Men vet ikke helt om jeg har lyst til å kanskje ødelegge mitt forhold til den serien ved å lese bøkene nå?

Siden jeg elsker bøkene (og ikke har noe forhold til serien) tror jeg selvsagt ikke at forholdet blir ødelagt.
Elisabeth George kan være veldig god, men også veldig dårlig. Hun er ujevn. Hva med Siri Hustvedt, kona til Paul Auster?

Gammel 28-02-08, 21:01   #9
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Siden jeg elsker bøkene (og ikke har noe forhold til serien) tror jeg selvsagt ikke at forholdet blir ødelagt.
Elisabeth George kan være veldig god, men også veldig dårlig. Hun er ujevn. Hva med Siri Hustvedt, kona til Paul Auster?

Har lest Det jeg elsket, likte den godt. Men gidder jo ikke lese den på engelsk i tillegg. Har også lest en bok om Lily Dahl eller noe sånt, den gjorde ikke så mye inntrykk...

Gammel 28-02-08, 21:06   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Har lest Det jeg elsket, likte den godt. Men gidder jo ikke lese den på engelsk i tillegg. Har også lest en bok om Lily Dahl eller noe sånt, den gjorde ikke så mye inntrykk...

Lily Dahl-boka var den andre hun skrev tror jeg, mens Den jeg elsket er fra 2003 (?). Tror hun har skrevet en (eller to) til etter det. Kanskje prøve en av dem, det kan jo hende det er utviklingen hennes som har gjort at du likte den nyeste boka best.

Gammel 28-02-08, 22:04   #11
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"I know this much is true" av Wally Lamb

Gammel 28-02-08, 22:16   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå leser jeg en bok av Robin Cook som heter Marker. Cook er lege og skriver krimbøker fra sykehusmiljø. Han skriver virkelig godt og spennende.

Donna Leons bøker fra Venezia vil jeg også anbefale. Det er bøker om politimannen Brunetti, men de er mye mer enn bare krimbøker synes jeg. De gir også spennende beskrivelser av Venezia.

Ellers kan vel kanskje klassikerne være noe. Hva med Jane Austen?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 22:23   #13
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kanskje Ian McEwen er noe for deg? Forfatteren bak Atonement, blant annet. Selv ønsker jeg meg Scarlett Thomas' "The end of Mr Y"

Jeg leser stort sett bare krim og chick lit på engelsk...men Allison Pearsons "I don't know how she does it" er jo nærmest obligatorisk lesning for arbeidende mødre

Gammel 29-02-08, 09:40   #14
Kalima
Aktiv

Kalima sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Kalima har et hav av muligheter foran seg
Standard

"The Thirteenth Tale" av Diane Setterfield er nydelig.

Kalima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 05:06   #15
Daddy_Cool
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
Daddy_Cool har et hav av muligheter foran seg
Standard

Halla! Jeg er i grunn overasket over at ingen har ikke nevnt følgende perler av bøker??

"The Catcher in the Rye" J.D.Salinger
Mesteparten (helst "New Hampshire", "The Cider House Rules" eller "Setting Free The Bears" av John Irving
"To Kill A Mockingbird" av Harper Lee
"1984" av George Orwell

Kjøp deg de bøkene du. Du kan sjekke prisene her:
www.gettextbooks.com

Det vil toppen koste 100 dollar!

Daddy_Cool er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 09:22   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det går mye raskere å få bøkene fra amazon.co.uk. *tipser*
Dessuten er kvaliteten på de amerikanske pocketbøkene noen ganger veldig dårlig. Jeg er eier av en del amerikanskproduserte pocketbøker som faller fra hverandre etter en gjennomlesing.

Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 11:23   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Dessuten er kvaliteten på de amerikanske pocketbøkene noen ganger veldig dårlig. Jeg er eier av en del amerikanskproduserte pocketbøker som faller fra hverandre etter en gjennomlesing.

Sier du det? Min erfaring er helt motsatt - jeg synes amerikanske pocketbøker har generelt mye bedre papirkvalitet enn britiske, både for holdbarhet og for behagelig lesing. Derfor kjøper vi nesten konsekvent amerikanske pocketbøker.

Gammel 20-04-08, 20:54   #18
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten på de amerikanske bøkene jeg bestilte her i allefall! Tynt og mer eksklusivt papir liksom. Føles litt mer stas.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.