|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skal rømme
|
![]() Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comHva er den beste boka du har lest på engelsk?
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comHvis du liker krim, er bøkene til Alexander McCall Smith om "The Number one Ladies Detective Agency" herlige bøker. De er også lettleste på engelsk.
![]() |
#3 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comThe Brooklyn Follies, og andre bøker av Paul Auster anbefales på det sterkeste.
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comThe Poisonwood Bible, av Barbara Kingsolver. Må absolutt leses på engelsk. Den er oversatt, men jeg kan ikke tenke meg at det blir bra nok.
![]() |
#5 |
By the Sea
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com"White Teeth" av Sadie Smith
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com
:enig: Veldig glad i både McCall Smith og Auster.
![]() |
#7 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comHar lest en halv bok av om de afrikanske detektivene, det ble for intetsigende og for chick lit for meg...Maeve Binchy faller også litt i samme kategorien, har vel lest en bok av henne også en gang uten at det tok helt av for min del. Har likt noen av bøkene til Paul Auster ja, kanskje jeg skal prøve meg på flere av han. Har vel strengt tatt noen uleste av han i hylla, the New York trilogy blant annet, og den må jeg jo få lest. The poisonwood bible leste jeg for et par måneders tid siden, den var skikkelig bra! Men nå er den jo lest da...
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com
Siden jeg elsker bøkene (og ikke har noe forhold til serien) tror jeg selvsagt ikke at forholdet blir ødelagt.
![]() |
#9 |
Skal rømme
|
Har lest Det jeg elsket, likte den godt. Men gidder jo ikke lese den på engelsk i tillegg.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
Lily Dahl-boka var den andre hun skrev tror jeg, mens Den jeg elsket er fra 2003 (?). Tror hun har skrevet en (eller to) til etter det. Kanskje prøve en av dem, det kan jo hende det er utviklingen hennes som har gjort at du likte den nyeste boka best.
![]() |
#11 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com"I know this much is true" av Wally Lamb
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comAkkurat nå leser jeg en bok av Robin Cook som heter Marker. Cook er lege og skriver krimbøker fra sykehusmiljø. Han skriver virkelig godt og spennende.
![]() |
#13 |
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comKanskje Ian McEwen er noe for deg? Forfatteren bak Atonement, blant annet. Selv ønsker jeg meg Scarlett Thomas' "The end of Mr Y"
![]() |
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.com"The Thirteenth Tale" av Diane Setterfield er nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comHalla! Jeg er i grunn overasket over at ingen har ikke nevnt følgende perler av bøker?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comDet går mye raskere å få bøkene fra amazon.co.uk. *tipser* |
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
Sier du det? Min erfaring er helt motsatt - jeg synes amerikanske pocketbøker har generelt mye bedre papirkvalitet enn britiske, både for holdbarhet og for behagelig lesing. Derfor kjøper vi nesten konsekvent amerikanske pocketbøker.
![]() |
#18 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Anbefal meg engelske skjønnlitterære bøker som jeg skal bestille på amazon.comJeg er veldig fornøyd med kvaliteten på de amerikanske bøkene jeg bestilte her i allefall! Tynt og mer eksklusivt papir liksom. Føles litt mer stas.
![]() |
|
|