Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Usynlig ved gangfelt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-08, 11:37   #1
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Usynlig ved gangfelt?

Det kan virke som om hver side av gangfeltet er en slags blindsone for mange bilister. Jeg føler at jeg risikerer livet hver eneste gang jeg krysser veien og er livredd hver gang ungene skal over. Butikk, ungdomssenter etc finnes på andre siden av veien. Jeg krysser flere veier når jeg går tur med hunden flere ganger om dagen og vi har holdt på å bli påkjørt mange ganger.

Når jeg krysser veien fra en side og det er bilen som kommer mot meg fra andre siden (altså når jeg har krysset halve feltet) som sneier meg og hunden skvetter tilbake, så kan det da umulig være dårlig sikt som gjør at de ikke ser meg og stopper? F**n, jeg bli så forbannet! De fleste stedene er det god sikt. I mørket bruker både jeg, hunden, ungene og mannen refleksvester. Jeg lyser i mørket, men det hjelper ikke.

Hva kan jeg gjøre? Lovlig altså. Å skrive opp bilnumrene rekker jeg sjelden og har det noe for seg itilfelle? Kommer jeg noen vei med å anmelde sjåførene?

Å sette frem beinet å kjøre piggene i broddene mine inn i bilsiden er et annet alternativ, de gangene de er såpass langt unna meg at jeg får til det. Er det lov?

Jeg har også vurdert å ta med en gjenstand med spiss på som jeg går med i hånda og bare riper opp hele bilsiden når de suser forbi og nesten kjører over beinet mitt. Men da må jeg vel ha med pepperspray itillegg å forsvare meg med, for mistenker at sjåføren vil stoppe ganke fort da.

Jeg bor like ved veien og det ser ut som ingenting hjelper. De årene jeg har bodd her har det vært flere påkjørsler, både gående, mopeder og biler. Og nestenulykkene er mange.Overkjørsel med døden til følge virket ikke. Skriverier i avisen virker ikke, politiuttalelser virker ikke.

Noen forslag? Skal ut med hunden nå snart.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.