Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye har du brukt på barnevogner

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-08, 21:21   #1
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Hvor mye har du brukt på barnevogner

Jeg har opp gjennom årene fått det inntrykket at noen har omtrent dilla på barnevogner. Og at det blir brukt utrolig mye penger på disse fremkomstmidlene for barna våre. Jeg har ikke skjønt den biten, men jeg er nå engang litt nysgjerrig på hvorvidt dette stemmer.

Skriv gjerne hvor mange barn du har, antall vogner du har kjøpt samt totalpris sånn ca..

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:26   #2
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye har du brukt på barnevogner

Inntrykket er riktig. Tror neppe du trenger undersøke så mye..
Har hatt to vogner til ett barn.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:26   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ikke mye penger gitt. Har brukt ca 2000 på 3 vogner, da er det en duovogn, en sportsvogn og en trille. 2 av dem kjøpt brukt, en kjøpt ny. Vi har et barn og venter nr 2, har foreløpig ingen planer om å kjøpe ny vogn. Det eneste jeg vurderer er å kjøpe en ny trille/sportsvogn fordi disse 2 ikke er så bra lengre.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:26   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har kjøpt en vogn, og den skal vi ha til hun er vognfri, og sannsynligvis til nestemann også.

Brukte 5500,- på vogn, 300,- på regntrekk, 50,- på myggnetting
Så altså 5850,- til sammen!

Gammel 02-03-08, 21:27   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1 barn, 2 vogner (hvorav den ene er en Zapp). Totalt ca. 4000,- - alt ble kjøpt nytt i 2005. Skal i første omgang ikke kjøpe ny vogn til nestemann som kommer til sommeren, men når det nærmer seg barnehageoppstart så er det mulig vi kjøper en ny sportsvogn for å la den andre fungere som sovevogn i barnehagen.

Gammel 02-03-08, 21:27   #6
Donald
Superduperaktiv

Donald sin avatar

Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Glemte å svare selv..

1 duovogn, 2 barn, 2500 kroner

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:27   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 1 barn. Selv har jeg bare brukt 600 kr. på vogn, en billig trehjuling jeg kjøpte som reservevogn.
Svigers kjøpte nemlig den første vognen, mine foreldre den andre, og så fikk vi visst den tredje også av svigers.
Vognparken har vel en innkjøpsverdi på rundt 8500, tror jeg.

Jeg har alle fortsatt da, bortsett fra billiggreien som er gått på dyngen.

Gammel 02-03-08, 21:28   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Svigers kjøpte nemlig den første vognen, mine foreldre den andre, og så fikk vi visst den tredje også av svigers.

Plutselig kan man skrive ned vognkostnaden vår til null også.

Gammel 02-03-08, 21:28   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte vår tredje vogn i dag. Liv hadde i 8 måneder en Brio kombivogn 99-modell som vi fikk gratis av noen venner, og i sommer kjøpte vi en Brio Race trille til ca. 2100 kroner. I dag kjøpte vi ei brukt Emmaljunga vogn til soving i barnehagen, da den gamle Brioen nærmest har brutt sammen. Ga 500 kroner for den, så vi har totalt brukt 2600 på vogner. Jeg finnes ikke vogninteressert; dette er et felt som virkelig får fram alle mine gjerrige og trassige gener.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:31   #10
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Kan nok ikke kategoriseres som vogngal:
Har to barn. Har bare kjøpt vogner i 1. mann:
Den første duovogna fikk vi i presang av mine foreldre. Den kostet vel 5500,- eller noe sånt.
Så kjøpte vi en fin joggevogn, den kostet rundt 3000.
Videre har vi kjøpt to paraplytriller til 200 kr. stykk, den ene har vi på hytta på sørlandet, den andre står på "hytta" i Spania.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:33   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Dette synes jeg er et fryktelig ubehagelig spørsmål Det tar tid å finne ut hvilke vognbehov man har, hvilken vogntype man liker og sånn altså!

(Tilsammen et sted mellom 15- og 20 000 på 5 vogner, 3 år og (snart) 2 barn. En Brio kombi, En Moon, En OTH, en Phil & Teds og en zapp. Halvparten av pengene er sponset fra besteforeldre, men det er vel ikke så relevant. Har solgt de to første vognene og tjent inn noen av pengene. Har nå den ideelle "vognpark" for våre behov. En bag-/sportsvogn, en søskenvogn og en trille )

(Og da har jeg ikke talt sovevognen vi har kjøpt på loppis til 140 kroner)

Sist redigert av Mei : 02-03-08 kl 22:06. Årsak: La til vognmerker
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:34   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, VI har ikke brukt så mye, men min avdøde bestemor så. Vel, hun betalte den første vogna vi kjøpte, en Emmaljunga Cerox, som vel kom på rundt 6000. Vi fikk noen penger av henne rett før hun skulle dø. Hun ville vi skulle kjøpe noe hyggelig. Søsteren min kjøpte seg en diamantring og jeg kjøpte en barnevogn, fins ikke interessert i diamantringer. Bestemor fikk aldri se hverken vogna eller S , men hun fikk vite at han skulle komme og at jeg skulle kjøpe vogn til ham fra henne. Det syntes hun var hyggelig.

Vel, videre, for ikke å synke ned i sentimentalt kliss: Vi har en Zapp, kjøpt for ca 1600. Videre en brukt Simosak, gammel modell med lang rygg, som er brukt som sovevogn i barnehagen, men som vi nå også triller litt i her hjemme innimellom. Den betalte vi 400,-. Så totalt har vel vognparken en verdi på rundt 8000,-. Hvis vi får flere barn skal vi bruke alt på nytt, jeg har ikke tenkt meg noe nytt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:34   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ajajaj... måå man huske på det altså!

Første vogn: Teutonia Spirit S3 med mykbag og alt utstyr = 9500 (betalt av besteforeldrene, heldigvis)
Vi solgte denne for 4500 i høst og kjøpte
Andre vogn: Easywalker Sky (kun sportsvogn) kjøpt på Happyland for ca 3000 nok, betalt for Teutoniapengene.
Reisetrille: Peg Perego Pliko P3 kjøpt for ca 3000

Et kjapt regestykke viser at vi har brukt betalt 1500 for våre 2 siste vogner! Snille besteforeldre altså!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:37   #14
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Første vogn tror jeg at jeg betalte 5.500 for. Andre vogn ca 2.000. Til sammen 7.500 kr, altså. Da er det snakk om to tvillingvogner.

Må vel føye til at mine kom ett-to år før tvillingvognutvalget nesten eksploderte; det var ikke mye å velge i da jeg skulle kjøpe. Kan ikke garantere at jeg ikke hadde brukt mer hvis de hadde vært noen år yngre - eller hvis jeg hadde fått bare en.

Gammel 02-03-08, 21:37   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har tre barn, men bare den yngste hadde bruk for barnevogn, de andre var i sportsvognstørrelse da de kom. Eldstemann arvet etter sin fetter, og så kjøpte vi trille til ca 500 kr.

Da nestemann kom tvang vi onkelen til å melde seg inn i Bokklubbens barn, og da fikk vi vogn i vervepremie mot å betale ca 300 kr. Hun brukte samme trille som storebror.

Minsten arvet barnevogn etter kusinene sine, og vi kjøpte brukt sportsvogn til 700 kr. Han har fått ny trille til ca 700 kr.

Samlet vognkostnad: 2200.

Gammel 02-03-08, 21:37   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Har overhodet ingen peiling på antall eller beløp.

Jeg har fire barn , eldste født i 1987.
Hun har ihvertfall fått to helt nye vogner, en bagvogn og en sportsvogn
Nr.fikk en Silvercross bagvogn som jeg kjøpte ny (dyr) , men vi brukte den lenge
Så fikk hun ihvertfall en sportsvogn og en trille.

Etterhvert tok vogndilla litt av, nr.3 født i 1994 fikk ny kombivogn,ny sportsvoogn og sikkert to-tre triller.Alle nye.Men jeg byttet inn den gamle i barneutstyrsforretningen.

Oliver har hatt mange.Ny Simo kombi,så en ny Teutoniak Y2kSystem,en Easywalker,en Carena sportsvogn,så en ny Zapp, ny annen Quinny (husker ikke modellen, men ikke Buzz)Ny Brio trille, og nå den siste en ny trille som bare ligger i bilen men er brukt kun to ganger.

Har overhodet ikke anelse av hva dette har kostet opp igjennom, men sikkert mange tusen.

Gammel 02-03-08, 21:38   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vogndilla er vel noe jeg får den dagen høner får tenner. Har aldri skjønt det der. Jeg brukte 3 vogner til vesla, men det var fordi den første var bagvogn som naturligvis måtte skiftes ut etter noen måneder. Så kjøpte jeg en sportsvogn som gikk i stykker etter en stund og kjøpte da en ny som jeg brukte til hun sluttet med vognen. De to første kjøpte jeg brukt.
Nå har jeg kjøpt brukt duo-vogn av ei venninne, en flott Emmaljunga-vogn som jeg er strålende fornøyd med. Regner med å bruke den hele tiden.
Jeg liker å ha en PEN vogn, selvsagt, så helt bevisstløs i forhold til utseende og slikt på vogner er jeg jo ikke. Har mine preferanser, men DILLA har jeg absolutt ikke. Liker best høye vogner som er lette å trille, slik som Brio sine og denne Emmaljunga classic sport som jeg har kjøpt nå. Hater lave vogner som enkelte fra Teutonia, de ser så "lefsete" ut.

Gammel 02-03-08, 21:38   #18
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vel hatt en del vogner. Men til mitt forsvar så er nesten hver og en av dem kjøpt brukt på finn, jeg har derfor tapt svært lite penger når jeg har solgt de videre. For tiden består vognparken av en Quinny Freestyle som vi betalte 2000 kr for. Den er helt grei og dekker våres behov. (Men den er ikke særlig pen å se på.)

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:41   #19
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Til storebror: Første vogn arvet vi helt gratis. Kjøpte en simo-trille da han var året.
Til lillemann: Kjøpte ny bagvogn, arvet trilla etter storebror.
Til Houdini: Arvet bagvogn, kjøpt reisetrille og søskenvogn.

Så litt penger har det blitt, men nå skal bagvognen hives i neste container. Den er meeeget godt brukt. Søskenvogna kan vi kanskje gi bort til noen som trenger den?

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:41   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det tror jeg ikke at jeg skal regne etter en gang. Mye har jeg jo solgt igjen og fått en del igjen for og noe har jeg kjøpt brukt og så solgt videre. Akkurat nå har jeg 7 små og store vogner under taket + en i barnehagen, både billige og dyrere. Jeg er dårlig på å få unna ting. Om noen skulle trenge ei super sydentrille til baby som er brukt en uke, så er det bare å si fra.

Sist redigert av Elisabet : 02-03-08 kl 21:46.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.