|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Spiser dere julemat før jul?Spiser dere det dere har til julemiddag før jul? En pinnekjøttmiddag i advendta? En prøveribbe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Joda, det hender at vi spiser pinnekjøtt når det dukker opp i butikken. Ribbe synes jeg er for kraftig kost til hverdags, så den har vi på julaften.
![]() |
#4 |
X First Lady
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Vi har et prinsipp og det er å ikke spise julemat før julaften. Julegodt spiser vi ikke heller før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Ribbe ville jeg aldri funnet på å spise utenom jul. Men både lutefisk og pinnekjøtt kan jeg godt tenke meg å spise f.eks. i førjulstiden. Kokt kveite er den fjerde julemat-tradisjonen jeg er vant til, og det spiser jeg naturligvis gjerne når som helst på året.
![]() |
#6 |
X First Lady
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?
Ok med unntak av kokt kveite da som vi også spiser av og til ellers i året. Det spiser vi 1 eller 2 juledag. Også hender det at jeg spiser lutefisk en gang alene med gode venninner før jul siden mannen ikke liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Ja, men ikke som middag hjemme.Men på julebord |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Ja. Men bare hvis vi får det servert. :lat:
![]() |
#10 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Pinnekjøtt kan ikke spises før julaften, alt annet er greit på julebord osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Spiser julemat på julebord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Lager det aldri selv, men spiser det på julebord mer enn en gang før jul... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Helst ikke.
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Vi har ribbe på julaften, men jeg synes pinnekjøtt er utrolig godt så det spiser jeg på det private (NM-)julebordet vi har her i området og alle andre anledninger jeg får i adventstida. Hjemme hos meg er ikke pinnekjøtt en stor suksess så vi har det ikke i jula.
![]() |
#15 |
villende
|
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Jepp, surkål spises hele året. (Og det er vel også egentlig julemat). Ellers lager jeg ikke julemat selv, men spiser det hvis jeg får det servert på julebord. Pinnekjøtt spises lillejulaften, men da er på en måte julen i gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Jeg spiser julemat før jul, men pinnekjøttet får være i fred frem til julaften.
![]() |
#17 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Smakte i dag på sylta som vi har laget og det samme kommer vi til å gjøre med sylte/ ribbe rullene vi skal lage senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Sær og kresen
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Helst ikke.
![]() |
#20 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Spiser dere julemat før jul?Nja, det blir jo julemat på julebord en av de første desemberdagene. Risengrynsgrøt, er det julemat? Det spiser vi stadig om høsten og vintern.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|