Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Trist - Julius Paltiel døde i dag

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-08, 19:59   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Trist - Julius Paltiel døde i dag

Nå er det bare en "Holocost survivor" igjenn i Norge.
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1044386.ece

Det er helt rart hvor berørt jeg ble av en 83 årig man jeg har truffet noen ganger dør, men mens jeg leste minneprotokollen så satt tårene løst.

Jeg husker mine første møter med ham i tidlige tenår. Og hvor mye jeg lærte av ham og ikke minst hvordan ting ble levende og det uvirkelige virkelig fordi jeg hadde møtt ham.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:02   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trist - Julius Paltiel døde i dag

Det er trist.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 20:37   #3
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke fått det med meg før nå, det var kjempetrist.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:15   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg må si at jeg synes det er flott at begravelsen nå blir på statens regning, og at kongen selv velger å møte.

Blir jo litt vanskelig for min ikke gangbare mor å komme seg frem dit. Kapellet er jo så bittelite.

Fantastisk å lese minneprotokollen i adressavisen som viser hvor mange han har rørt med sine fortellinger.

Min jødiske "tante" lo seg skakk når jeg fortalte om mine første minner av denne store mannen. Jeg var 12 år, viste jo hvem han var og noe av historien. Jeg var jo også allvitende so bare en 12 åring kan være. Jeg serverte i selskap hos mine foreldre og hovedretten var dyrestek. Der er det jo ofte med et stykke flesk. Vel jeg serverte alle, men stakkars Julius var veldig forundret for han fikk ikke flesk og lurte på om jeg hadde glemt ham. Du er jo jødisk var svaret fra meg. Nå var han jo veldig forståelsesfull, men det var en del andre som var flaue over min "opplysthet".

Det jødiske kapellet er lite, så jeg vil ikke engang prøve å gå, men i morgen vil jeg minnes en hedersmann som har rørt mange, og som jeg er stolt av å kunne si jeg kjente litt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:42   #5
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg satt også å kjente på det forleden dag. Ikke fordi jeg har noen spesiell kjennskap til mannen i seg selv, men fordi jeg synes det er så viktig at vi ikke glemmer.

... og som en avsporing må jeg innrømme at jeg synes den siste tidens medieoppslag om frontkjemperene ikke hører noe steds hjemme. Jeg synes de bør forbli glemt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.