Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kan du jobbe i rot?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 16:43   #1
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du jobbe i rot?

Det kan jeg, men min mor kan ikke fatte og begripe hvordan jeg får det til. Hun vemmes hvis ikke kjøkkendisken er strøken når hun setter igang med noe matlaging. jeg kan skubbe litt rot vekk og sveipe over med en fille, og så er jeg i gang.

På jobb deler vi kontor to og to. På kollegaen min sin pult står en pc, en penneholder og gjerne en bok eller en perm i et hjørne. På min ligger det hauger med papir, en pc, et ukjent antall bøker, blyanter, penner, en halvfull Pepsi Max-flaske og et eple. Av og til ligger der et par briller og en mobil og en plate sjokolade. Og jeg rydder ikke vekk dette for å jobbe, nei, snarere tvert i mot, hvis jeg får det for meg at jeg skal rydde, blir jeg plutselig effektiv i arbeidet mitt, og gyver løs på en eller annen utsatt oppgave.

Hvordan er det med deg? Må du har ryddige overflater for å arbeide, eller kan du konsentrere deg i kaos?

Gammel 08-03-08, 16:47   #2
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan du jobbe i rot?

På kjøkkenet må jeg ha det rent og ryddig før jeg lager mat, men på pulten min og i sofaen og andre steder jeg gjør noe nyttig er det ikke så viktig.

Gammel 08-03-08, 16:47   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker klart best å jobbe når det er ryddig, både på kjøkkenet og på kontoret. Men jeg kan jobbe i rot også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:52   #4
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er som Maximillia.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:52   #5
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg trives helt klart med at det er ryddig, men jeg er en roter og det vises når jeg lager mat og på kontorplassen min.

Gammel 08-03-08, 16:53   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker å ha det ryddig, men jobber godt i rot også

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:56   #7
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Ingen problem med å jobbe i rot

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:58   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan jeg ikke. Jeg rydder fortløpende sånn at når jeg lager mat er kjøkkenet strøkent mens grytene står og putrer eller kaka står i ovnen. På jobben rekker jeg ikke alltid å holde helt strøken orden hele tiden, men da tar jeg et skikkelig skippertak når jeg har sjans. Da er det så strøkent at jeg flere ganger har fått spørsmålet om jeg skal slutte.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:04   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det Nenne sier.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:06   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av de få kjøkkenskrivertingene jeg er skikkelig god på, er å jobbe i rot. Og hadde jeg ikke kunnet jobbe (på jobben) med rotete skrivebord, hadde jeg aldri fått gjort et grann.

Gammel 08-03-08, 17:11   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jobbing i rot er jeg skikkelig god på. Avslapping i rot er derimot vanskeligere.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:12   #12
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Jeg klarer fint å jobbe i rot. Men trives best når det er ryddig.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:18   #13
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En av de få kjøkkenskrivertingene jeg er skikkelig god på, er å jobbe i rot. Og hadde jeg ikke kunnet jobbe (på jobben) med rotete skrivebord, hadde jeg aldri fått gjort et grann.

Samme her.

Gammel 08-03-08, 17:29   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette skulle jo jeg skrive!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:29   #15
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Det er sjelden jeg jobber i rot. På jobb har vi flere rom, blant annet et stille arbeidsrom der vi jobberb på dataen. der kan det flyte papirer, men aldri noe annet rot.
I går da jeg kom på A vakt kjente jeg at jeg ble en smule irritert. Det var fredag kl 15, og alle ville hjem og ha helg. Det fløt etter fredagskosen, og jeg ble sittende igjen med å rydde opp, vaske kasseroller osv. Da var jeg litt sur. Ellers er vi egentlig flinke å rydde opp etter oss.

Gammel 08-03-08, 17:33   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:33   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da er det så strøkent at jeg flere ganger har fått spørsmålet om jeg skal slutte.

Det er kun da jeg har det strøkent. Jeg synes det virker skikkelig mystisk å ha det ryddig på kontoret, man jobber jo med sakene, det er jo derfor de ligger fremme. Hjemme er det anderledes, det er egentlig sjeldent at jeg holder på med så mye mer enn et par ting om gangen.

Gammel 08-03-08, 17:33   #18
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Det er sjelden jeg jobber i rot. På jobb har vi flere rom, blant annet et stille arbeidsrom der vi jobberb på dataen. der kan det flyte papirer, men aldri noe annet rot.

Hvis vi ikke definerer papirer som rot, så er pulten min også ganske ryddig.

Gammel 08-03-08, 17:44   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som nolo.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:44   #20
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg lever i rot, og all hjemmejobbing foregår i uhorvelige mengder rot. På jobben har jeg det alltid ryddig rundt meg og ingen ville nok trodd meg om jeg fortalte hvor sjuskete jeg er hjemme. (Nurse Jekyll/ Ms Hyde) Jeg kan imidlertid få til jobben min i rot hvis jeg må, altså hvis noen får hjertestans klarer jeg la være å rydde av nattbordet før jeg starter HLR.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rot, salongbord, sjuske

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13.