Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Veiviseren

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-08, 23:18   #1
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Veiviseren

Dattera mi i 6.kl (11 år) kom hjem med lapp om at de skal se Veiviseren på skolen, men pga sterke scener vil de ha foreldrenes godkjenning på at barnet kan se den. Filmen har 11 års aldersgrense.
Nå har jeg ikke sett den siden den kom ut, men husker at det var noen sterke scener i den.

Hva synes dere? Noe å vise for 11 åringer?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 23:22   #2
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Veiviseren

Jeg så den når det kom ut, og da var jeg 12 år. Husker at det var trist med lillesøsteren og foreldrene som ble drept, men bortsett fra det så var det vel helst bare litt skummelt med de svartkledde tjuggene(eller no sånt ).

Jeg så den også om igjen for et par år siden. Jeg tror at det er helt greit for en 11 åring å se, i alle fall.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 23:28   #3
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Standard

Synes bare jeg husker noen voldsomme drap eller noe lignende, men kan jo være en annen film. Jeg såg den når jeg var 13 og har ikke "tatt skade" av den (som jeg vet om iallefall).

Gammel 10-03-08, 23:31   #4
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

HVis du er usikker så har de den til utlån på biblioteket her i alle fall (det var der jeg lånte den for å se om igjen). Så kan du jo se den før du bestemmer deg?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 09:45   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden de skal se den på skolen og sikkert snakke om den etterpå, tror jeg ikke jeg ville hatt noe i mot det.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 16:40   #6
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Siden de skal se den på skolen og sikkert snakke om den etterpå, tror jeg ikke jeg ville hatt noe i mot det.

Godt poeng. Er ikke så redd av seg heller, men vi prøver å begrense sterke inntrykk via film og tv.

Gammel 16-03-08, 14:31   #7
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Standard

Jenta såg filmen. Måtte innrømme at ho lukket øynene ved et par anledninger. Det generelle inntrykket var at filmen var kjedelig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.