|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagKan vi spise den i dag eller?
Søster er lett å begeistre Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes. Sist redigert av Søster : 12-03-08 kl 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøøtdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagJeg ville aldri gjort det, men man kan vel lukte paa den og hvis den lukter bra, gjennomsteke den, og da gaar det vel vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kåt vikingbrud
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdag"Ville aldri gjort det", høres jo seriøst ut, kanskje best å bare kompostere den da?
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagJeg er muligens overforsiktig, saa du kan jo vente til flere har svart för du kaster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Borte
|
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagOj, det ville ikke jeg gjort iallefall. Jeg ville til nød spist den søndag hvis den ikke luktet ekkelt, hvis ikke hadde den gått i søpla.
![]() |
#7 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagHva er dato for siste forbruksdag da?
![]() |
#8 |
kåt vikingbrud
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagHm datoen var slutten av februar, den ble fryst da jeg kom hjem fra butikken, og da var det to-tre uker igjen til datoen. Men den er jo gått ut nå.. Hm.. Jeg synes ikke det er så lett å lukte seg fram til, kjøttdeig lukter jo litt ekkelt uansett.. Æsj.
![]() |
#9 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdag
Da er det litt vanskeligere. Tror jeg til og med jeg hadde styrt unna, litt avhengig av hvor desperat jeg var.
![]() |
#10 |
kåt vikingbrud
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdag
Jeg trenger den egentlig ikke til maten idag heller, da tror jeg vi bare sier bye-bye til den.
![]() |
#12 |
Come what may...
|
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagMax 1 eller 2 dager i kjøleskapet er god regel å følge synes jeg.
![]() |
#13 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagÅpne den og del den i to, lukt og lukter den surt. Ja det merker du, så hiv den. Viss ikke så går det helt fint.
![]() |
#14 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagJeg hadde brukt den, under forutsetning av: Ikke lukter vondt, stekt den godt, (er den dårlig kan man også kjenne på den, er den seig og glatt og lukter vondt er det et dårlig tegn..)
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagProblemet er jo ikke datoen her, eller det at den har vært frosset. Jeg hadde ikke brukt kjøttdeig som først hadde vært frosset, tint, og så ligget i kjøleskap i fire dager. Jeg syns det er for lenge, også om jeg hadde kjøpt kjøttdeigen fersk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagJeg hadde brukt den, ja - såklart. Med mindre den lukter harskt.
![]() |
#17 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagJeg hadde ikke brukt den. Opptinet kjøttdeig bruker jeg samme dag eller dagen etter.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagJeg er IKKE kresen på sånt, men der tror jeg jeg hadde satt strek. Iallfall hadde jeg IKKE servert det til ungene.
![]() |
#20 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kjøttdeig som jeg tok opp av fryseren på lørdagJeg hadde kastet den.
![]() |
|
|