|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lykkelig
|
![]() Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Mannen min er vanligvis godt over snittet nøye på kosthold. Så lenge det går på maten JEG lager. Han lager bråk og stor ståhei hvis vi har mat med hvitt mel (pasta eller annet) mer enn en gang i uken. Han skal ikke ha poteter mye (karbohydrater) osv. Det er klaging og bråk stadig vekk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Typisk. Langt inlegg, i favør deg, birt-vekk. Veit ikke hva som skjedde, borte blei det iallfall. Og nå må jeg legge meg: i korte trekk hva jeg skrev: nei du overreagerer ikke: kosthold ER viktig, uten at man må være like nazinazi alle dager og måltider. foreldre bør samarbeide, og ikke undergrave slik jeg føler mannen din gjør i dette tilfellet: og i tillegg kritisere og være kravstor? Sånt blir ikke møtt med I LOVE U, her i huset... Natta..
![]() |
#3 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Nei jeg syns ikke du overdriver. Det finnes mange fine alternativer til frokostblandinger og man kan til og med lage selv.
![]() |
#4 |
trøtt
|
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Han er i hvert fall ikke særlig konsekvent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Synes ikke du overdriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
lykkelig
|
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)
Ja, de havregrøtene med eple og kanel er kjempegode, men gemalen påstår at de er så søte og at DE har minst 40% sukker. Jeg skal sjekke i butikken idag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
WF: BNBE
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Jeg lager havregrøt i microen, med havregryn og litt solsikkekjerner, linfrø og kli. Den lages i tallerkenen på 2 minutter uten noe mer egeninnsats enn å trykke på START på microen. Ikke noe oppvask heller.
![]() |
#8 |
Princess Skids and Scars
|
Ja de er ganske søte, men jeg vet ikke %andel. Jeg spiser havregrøt hver dag. Blander havregryn og melk/vann i en bolle og setter i mikroen 2 minutter. Fiks ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
lykkelig
|
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Og bare for ordens skyld legger jeg stor vekt på å ha middager uten hvitt mel de 4 dagene i uken vi ikke har fast trening for barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
lykkelig
|
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Nå har jeg tatt en kjapp utregning her basert på de mengdene jeg tror de spiser til frokost: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Øyboer
wow! imponerende regnestykke med sjokkerende resultat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Øyboer
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Havregryn med syltetøy på er jo og et godt alternativ. om de liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Jeg lurer på hvorfor du skal finne deg i at mannen din påpeker og kritiserer middagen du lager, mens du ikke skal kunne påpeke at han serverer usunn frokost!!? Og det regnestykket ditt var litt av en tankevekker!
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Jeg hadde blitt skikkelig grinete av å få klaging på maten jeg laget punktum. Dersom klagingen kom fra en som saboterte hele familiens kosthold med sukkerbomber hver morgen hadde jeg gått fra grinete til elgsint.
![]() |
#17 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Nei du overdriver ikke, det er det han som gjør. Når han skal fikse mat er det greit at det går raskt og følgelig lemper han da på kravene, mens når du lager maten (middag) så skal det ikke lempes på noe, har jeg forstått det riktig da tro?
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Støtter den om havregryn m melk. Må ikke lage grøt av den. Vesla mi spiser den "bar", så det går an. Evt ha litt hjemmelaget rørt jordbær eller eplemos i - da syns jeg også at det er en god, mettende og sunn nok frokost.
Storebror Juli 2001 og Lillesøster November 2004 Sist redigert av Blush : 13-03-08 kl 10:58. Årsak: staveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Jeg blir gaaaaal (frokostblandinger)Hvis mannen din mener grov ris er det samme som hvitt mel, sier det jo i grunnen litt om ernæringskunnskapene hans. Jeg hadde blitt helt sinnssyk om mannen min holdt på slik.
![]() |
|
|