Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 03:10   #1
tiril
Passiv

Standard

Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)

Overskrifta seier vel det meste.
(Har lest en del av Jo Nesbø så er litt metta på han)

Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 07:56   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)

Jeg liker bøkene til Mankell om Wallender og Stieg Larsson sine bøker er utrolig bra.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 08:12   #3
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Håkan Nesser? Han har skrevet mye bra krim, synes jeg.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 08:19   #4
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

David Baldacchi.

Gammel 14-03-08, 08:20   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner du bøkene til Donna Leon? Hovedpersonen heter Brunetti og er politimann i Venezia. Jeg synes skildringene av stedet og personene er så flott. Jeg vet ikke hvordan de norske oversettelsene er, men dette er virkelig bra bøker.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:14   #6
Mrs Butler
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
Mrs Butler er litt kul
Standard

Jeg har skaffet meg den nyeste til Camilla Läckberg. Har lest de første også (tror dette er nummer fire), og det er fin krimunderholdning. Ikke "høylitteratur", men underholdende.

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:21   #7
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Den siste til Jeffery Deaver skal være bra.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:26   #8
tiril
Passiv

Standard

Jøss, her var det mange bra tips! For meg en del ukjente forfattara så kom gjerne med tittel på bøkene. Skal på bibl.eller bokhandel i morgon så då skal eg sjekke ut alle tipsa her.

Mankell digge eg, i hvertfall dei filmane eg har sett om Wallander! Mannen har fått Stieg L.bøkene, dei er tjukke då....men kjempebra seier han.

Nenne, trur ikkje eg har hørt om Donna Leon, men skal og sjekkast ut.

Viss det er enkelte bøker av desse forfattarane som er ekstra gode, nevn gjerne dei. Så har eg litt meir å gå på når eg står å skal velge bok

Tusen takk for tips så langt!

Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:28   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs Butler, her.

Jeg har skaffet meg den nyeste til Camilla Läckberg. Har lest de første også (tror dette er nummer fire), og det er fin krimunderholdning. Ikke "høylitteratur", men underholdende.

Anbefaler alle de tre foregående av henne. Liker de veldig godt. Leser ikke den fjerde før den kommer i pocket (Og da er jeg nok ikke gravid mer, så da spørs det om krim leses i det hele tatt).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:31   #10
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Den siste til Jeffery Deaver skal være bra.

Jeg har lest flere av bøkene hans, og likt alle.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 15:42   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Håkan Nesser

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 16:14   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

David Baldacci skriver også bra. Kamelklubben er glimrende.

... og så oppdaget jeg at han allerede var nevnt. jaja.

Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 16:37   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Forslag til spennande påskekrim mottas med takk:=)

Stieg Larssons "Milleniumtriologi" er veldig bra, og det synes tom. jeg som vanligvis ikke er så glad i krim engang.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 16:43   #14
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har fått veldig sansen for islandske Arnaldur Indridason. Holder på med den 5 boken av ham nå, og nyter hver side.

Gammel 14-03-08, 16:48   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du er i humør til lett fjollekrim som gjerne kan leses med bakgrunn i alle gourmetmat- og vinreferansene så kan jeg anbefale Gert Nygårdhaugs serie om Fredric Drum.

Gammel 14-03-08, 16:55   #16
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Jeg sluker alt av Harlan Coben for tiden.
Ellers har jeg innen krimsjangeren sansen for Håkan Nesser, Henning Mankell, Jo Nesbø, Lisa Marklund og Robert Ludlum.

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 17:40   #17
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har lest flere av bøkene hans, og likt alle.

Jeg også. Tiril: Val McDermid skriver meget bra krim. Jeg har spesielt likt Andres nød og Arr på sjelen.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 20:39   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis du er i humør til lett fjollekrim som gjerne kan leses med bakgrunn i alle gourmetmat- og vinreferansene så kan jeg anbefale Gert Nygårdhaugs serie om Fredric Drum.

:medanbefaler:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:03   #19
tiril
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs Butler, her.

Har sufra litt, og "predikanten"virkar jo kjempe spennande! Trenger litt lett fordøyelig lesestoff.

Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 08:33   #20
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Noen som har tips til krim som ikke bare er underholdning liksom (fjollekrim som det blir kalt her)? Eller er all krim pr definisjon "bare underholdning"?

Gjerne en krim som ikke handler om politimenn...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.