Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Uvanlig middagskombinasjon

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 22:24   #1
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Uvanlig middagskombinasjon

Har fulgt med på tråden "uvanlig fyll på pitza" og kosa meg over folks oppfinnsomhet.

Kom til å tenke på en middag som har blitt populær hos oss og som ble til fordi vi ikke orka og handle. Middagen består av stekte fiskekaker, fersk spinatpasta, salat og en liten rømmeklatt. Dette har vi nå hatt flere ganger og vi syns det er kjempegodt.

Noen andre som har uvanlige middagskombinasjoner?

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:26   #2
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Uvanlig middagskombinasjon

Vi bruker forresten bernaisesaus til stekt fisk. Det burde virkelig prøves!

Gammel 14-03-08, 22:26   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er fiskekaker og pasta og rømme uvanlig? Isåfall tror jeg mye av vår meny kvalifiserer til uvanlig.

Vel, det pussigste vi har hatt i det siste var pasta med kjøttkaker OG carbonarasaus - mannen glemte at han lagde begge deler .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:26   #4
Left
Passiv

Standard

En venninne av meg introduserte i hybeltiden fiskekaker og spaghetti, og det høres jo helt corny ut, men er faktisk godt det også

Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 22:28   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Standard

Trodde fiskekaker og pasta var ganske uvanlig jeg

Gammel 14-03-08, 22:31   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Ja, det høres jo ut som om flere her synes det. I mitt hode er det helt normalt gitt .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:30   #7
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Fiskekaker og pasta var sikringskost i studietiden. (Min bestefar fisket og min mormor lagde fiskekaker og holdt med stadig med forsyninger). Heeeelt normalt, altså.

Jeg sliter mer med poteter som tilbehør til pasta. Obligatorisk hjemme hos den samme fisker-bestefaren...

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:32   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Fiskekaker og pasta er vanlig her. Og fiskekaker i brunsaus.

Svigermor bruker pasta som substitutt for grønnsaker. Ihjelkokt pasta. Altså fks kjøtt, poteter og pasta. Nam nam.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:35   #9
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Fra familien til mannen har vi "arvet" en kombinasjon som kanskje ikke er så vanlig: Kjøttkaker med poteter og brunsaus(+ gulrøtter) og spagetti.
Så veldig gourmet er det vel ikke, men godt smaker det.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:42   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Det synes jeg er en helt standard kombinasjon. Tomatsaus passer dessuten IMO mye bedre til fiskekaker enn brunsaus, som jeg vet noen bruker (og mye bedre enn hvitsaus, som jeg også har hørt rykter om at blir brukt).

Gammel 15-03-08, 00:50   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fiskekaker med pasta og tomatsaus er da hverdagskost.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 00:59   #12
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svigerfamilien spiser pannekaker med sukker og sitron. (Saft fra sitron)
Det syntest jeg var litt sært, men godt er det.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 07:35   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lagde faktisk fiskekaker, spaghetti, og kålrotstappe en gang. Overraskende godt!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 07:43   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er rart å servere potet til spaghetti - selv kommer jeg ikke på noen rare kombinasjoner vi har selv, men det har vi sikkert vi også altså.

Gammel 15-03-08, 07:44   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har forresten heller aldri forstått poenget med poteter til komle. Komla ER jo potet, lizzom...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 08:41   #16
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Fiskekaker/kjøttkaker og pasta er ingen uvanlig kombinasjon hos oss ihvertfall.

Kan ikke komme på noen veldig rare vaner vi har.

Gammel 15-03-08, 08:44   #17
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min pappa er ikke så glad i pasta, så hjemme hos oss var det helt vanlig med kjøttsaus/paustasaus og poteter...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 09:30   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

Svigerfamilien spiser pannekaker med sukker og sitron. (Saft fra sitron)
Det syntest jeg var litt sært, men godt er det.

DET er jo ikke sært i det hele tatt, bare veldig godt! Hvem har ikke kjøpt crepes au sûcre et sitron? Dødsgodt.

Fiskekaker med pasta høres heller ikke rart ut.

Vi spiser sikkert enormt mye rart ut fra disse definisjonene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 09:45   #19
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Hvalbiff, poteter, brun saus og makaroni.

Gammel 15-03-08, 10:09   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Syltetøy på risen, eller banan til ris. Jeg spiser det ikke, men andre i familien spiser det.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.