Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hjelp til å finne en bokserie eller forfatter

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-08, 20:02   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hjelp til å finne en bokserie eller forfatter

For en stund siden var det noen som nevnte et nettsted som kunne hjelpe med å finne tittel/forfatter bare på stikkord. Kjekt når man vil lese en bok man leste for mange år tilbake og nesten ikke husker noe av den lenger.

Noen som kan fortelle meg hvilket nettsted det var?

Og noen som kan fortelle meg hvem som skrev "Strandet"? Tror det er en kvinnelig forfatter og skrevet senest i 1993.

ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:38   #2
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp til å finne en bokserie eller forfatter

Er du sikker på at det er tittelen på boka?

Vet ikke om noen spesielle nettsted, men bibliotekene rundt omkring har gjerne nettsider der du kan søke på bøkene deres og finne ut om de er inne eller utlånt.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-08, 21:39   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

www.onskebok.no kan du søke etter innhold i bok for å finne ei bok du vil ha. Med litt flaks kan det hende at boka du leiter etter ligger der.

Hvis ikke, kan det hende du finner andre bøker du vil lese.

Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:44   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Vet ikke om noen spesielle nettsted, men bibliotekene rundt omkring har gjerne nettsider der du kan søke på bøkene deres og finne ut om de er inne eller utlånt.

Jeg tror det, men kan jo ta feil. Jeg leste den for minst 15 år siden, kan vel ikke stole helt på hukommelsen.

Gammel 18-03-08, 00:54   #5
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

For en stund siden var det noen som nevnte et nettsted som kunne hjelpe med å finne tittel/forfatter bare på stikkord. Kjekt når man vil lese en bok man leste for mange år tilbake og nesten ikke husker noe av den lenger.

Noen som kan fortelle meg hvilket nettsted det var?

Og noen som kan fortelle meg hvem som skrev "Strandet"? Tror det er en kvinnelig forfatter og skrevet senest i 1993.

Boka "Strandet" kan være skrevet av enten Lucy Irvine eller Anne Proovost.
Begge har skrevet bøker med den tittelen.
Irvines bok tror jeg har en handling fra en øde øy i Australia, mens den andre er ei barnebok.

De har et eksemplar av Irvines bok på Nynorsk Antikvariat i Tvedestrand. Boka er på bokmål. Kom ut opprinnelig i -83.
www.nynorskantikvariat.no eller tlf.37 16 66 66.

Søk ellers på www.antikvariat.net

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 00:59   #6
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Slike nettsteder kan være f.eks. dette:
www.bibsys.no

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 01:11   #7
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Jeg har funnet både "Strandet" av Anne Provoost og "Vi kaller ham Anna" av Peter Pohl. Begge er bra bøker som jeg skal lese igjen.

Jeg gikk først inn på www.lanekortet.no og klikket meg videre til www.samsøk.no

Nå har jeg lært noe nytt. Takk også for hjelpa fra dere!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:36.