Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er denne reklamefilmen for sterk kost?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-08, 16:21   #1
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Er denne reklamefilmen for sterk kost?

Det har vært flere diskusjoner på radioen i dag om en reklamesnutt som skulle vises på Trondheim kinoer. Reklamesnutten ble for sterk kost, så vi får ikke se den om vi går på kino likevel. Er den så ille synes dere?

http://www1.nrk.no/nett-tv/nyheter/spill/verdi/46078

Gammel 18-03-08, 16:31   #2
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er denne reklamefilmen for sterk kost?

Det kommer ann på om det er før en barnefilm eller en voksenfilm, men det var ikke tenåringsbildet jeg reagerte mest på. Det var heller andre jeg ikke syntes var passende for barna.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 17:53   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke se helt at reklamefilm på kino er helt mediet for den type kunst, men generelt synes jeg det er problematisk om det skal tabugjøres å ta aktbilder av unge kropper.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 22:12   #4
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

får ikke sett noe. Er den sensurert på nett også ? Ser bare litt av det bilde med de unge jentene.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 23:28   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det aC sa ...

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-08, 23:35   #6
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sier meg enig med aC jeg også.

Gammel 18-03-08, 23:39   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg klarer ikke se helt at reklamefilm på kino er helt mediet for den type kunst, men generelt synes jeg det er problematisk om det skal tabugjøres å ta aktbilder av unge kropper.

Jeg har ingen problemer med aktbilder av unge kropper, men jeg har en del problemer med aktbilder av unge kropper med eldre kropper i en setting som kan tolkes seksuelt.

Gammel 18-03-08, 23:40   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har ingen problemer med aktbilder av unge kropper, men jeg har en del problemer med aktbilder av unge kropper med eldre kropper i en setting som kan tolkes seksuelt.

Ja, og det er jeg helt enig i. Men synes du dette bildet kunne karakteriseres sånn?

Gammel 18-03-08, 23:41   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og det er jeg helt enig i. Men synes du dette bildet kunne karakteriseres sånn?

Jeg får ikke opp filmen og ser bare et bittelite bilde som ikke er så lett å se. Men ut fra det lille jeg ser, så ja.

Gammel 18-03-08, 23:42   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg får ikke opp filmen og ser bare et bittelite bilde som ikke er så lett å se. Men ut fra det lille jeg ser, så ja.

På dagbladet var det (selvfølgelig) en større versjon. Det er ganske så unge jentekropper alt sammen, og settingen så ikke jeg noe seksuelt i, i alle fall.

Gammel 18-03-08, 23:48   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

På dagbladet var det (selvfølgelig) en større versjon. Det er ganske så unge jentekropper alt sammen, og settingen så ikke jeg noe seksuelt i, i alle fall.

Ok, da har jeg sett både bildet og filmen i stor størrelse. I motsetning til pupper og en liten jente som jeg så på miniatyrbildet, var jo det store mer detaljert.

Reklamefilmen var grei, men jeg syns ikke den bør vises på barnekino akkurat. Det er en reklamefilm for voksne, syns jeg.

Og de nakne jentene? Vel, hva skal det fortelle? Jeg syns ikke noe om det, fordi jeg ikke klarer å se naturligheten i det. Aktbilder som inneholder nakne barn syns jeg skal portrettere noe virkelig og ja, fint. Fordi jeg syns barnekropper er fine, rene og uskyldige.

Gammel 19-03-08, 06:24   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes stemmen var veldig irriterende, men jeg blir ikke provosert.

Jeg synes derimot Trondheim kino har rett til å bestemme hva de sender av reklame, og forstår deres ønske om ikke å ha reklamefilmer som provoserer da dette blir sendt til alle.

Her er link til filmen

(Kilde: youtube.com)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 07:08   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Filmen var vel ikke noe for barn akkurat - det var flere av bildene som kan være ganske urovekkende tenker nå jeg. Det som er trist er hvertfall at jeg fikk lyst til å holde meg unna utstillingen etter å ha sett bildene. det kan jo umulig ha vært meningen å skremme folk bort!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.