Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kan jeg kjøre med liten tilhenger??

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-08, 17:29   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Kan jeg kjøre med liten tilhenger??

Snakket om det å hjelpe noen med flytting i dag på jobb. Jeg sa jeg ikke liker å kjøre med henger, men om jeg må så får jeg det til. Da påsto ei at jeg som bare har "klasse B" ikke kan kjøre med henger i det hele tatt! (det har jeg gjort flere ganger...) Fordi det ikke er bilde av tilhenger ved "B'en", da må jeg ha BE sa hun. Trodde det bare gjaldt "store" hengere jeg.
Har jeg virkelig ikke lov? Ikke en liten fjertehenger en gang? Vet det var snakk om fornying av førerkort for en stund tilbake, men det mente jeg bare gjaldt slike 7,5 tonn lappen...
(jeg kjørte opp i 97, om det har noe betydning.)

Gammel 19-03-08, 17:32   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan jeg kjøre med liten tilhenger??

Du kan kjøre en liten tilhenger uten lappen. Men totalvekten kan ikke overstige 750 kg (tilhenger+fraktgods). Stor tilhenger må du ha lappen på.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:34   #3
Kneazle
Passiv

Standard

Joda, en liten fjertehenger går nok bra

Her finner du reglene.

Svar med sitat
Gammel 19-03-08, 17:46   #4
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

takk, kom på å se etter på vegvesen sine sider like etter jeg la inn innlegget...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.