Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Om du er uenig med noen i en tråd ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-08, 17:25   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du er uenig med noen i en tråd ...

Fortsetter du da å være ekkel mot vedkomne etterpå da, eller "nullstiller" du deg og klarer og skille sak og person?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:28   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om du er uenig med noen i en tråd...

Nullstiller etter beste evne og vender det andre kinnet til. Men det kan holde hardt når andre drar opp gammelt gruff og uoverenstemmelser i nye tråder. Da blir jeg veldig gretten, kjenner jeg.

Gammel 25-03-08, 17:29   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver stort sett å ikke være ekkel med folk selv om jeg er uenig med dem.

Men det er klart oppfatningen min av folk bygger seg opp over tid og henger sammen med ting de har sagt i mange diskusjoner. Hvis jeg synes folk sier veldig mye som jeg synes er dumt eller irriterende, får jeg på sikt en negativ oppfatning av dem som jeg til en viss grad "drar med meg" i senere diskusjoner, og om jeg synes noen sier veldig mye klokt og morsomt, vil jeg ha en tendens til å lese dem ganske velvillig senere. Men det har ikke direkte noe med om jeg er enig eller uenig med dem å gjøre. Og jeg kan fint være uenig med noen selv om jeg pleier å være enig med dem, eller omvendt.

Gammel 25-03-08, 17:29   #4
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nullstiller etter beste evne og vender det andre kinnet til. Men det kan holde hardt når andre drar opp gammelt gruff og uoverenstemmelser i nye tråder. Da blir jeg veldig gretten, kjenner jeg.

Jeg er nok noe i nærheten av å være slik som Mim her.
Har vært noen år på fora, ja...

Gammel 25-03-08, 17:31   #5
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg stiller på null i alle tråder. Ingen problem.

Gammel 25-03-08, 17:33   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på. Jeg klarer ikke legge alle saker til side, nei.

Gammel 25-03-08, 17:34   #7
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

Fortsetter du å være ekkel...

Du forutsetter at man er ekkel om man er uenig, i grunnen.
Og det er jeg ikke. Som regel.

Gammel 25-03-08, 17:36   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nullstiller, etter beste evne. Syns det er viktig å skille sak og nick.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:38   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Prøver å skille sak og person/nick, men om noen irriterer meg tilstrekkelig kan jeg nok dra med meg "gruff" videre ...
Ekkel prøver jeg virkelig, med hånden på hjertet, aldri å være, og om jeg blir skikkelig sint/sur/irritert i en tråd logger jeg ut, teller til ti og går tilbake til diskusjonen når jeg har kjølnet.

Sist redigert av Canisa : 25-03-08 kl 17:44.
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:38   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som skilpadda sier: hvert innlegg er liksom som et datapunkt fra den brukeren, og hvis man feks tar de siste 10 innleggene fra bruker x og summerer dem så får man: moro, moro, fjas, kjedelig, reaksjonært pjatt, tåpelig, tåpelig, tåpelig, tåpelig, fjas, så vil ikke hovedinntrykket være så positivt.

Man starter vel tilnærmingen til hver enkelt med en sånn litt spørrende "hvem er du, hva står du for"-holdning, og så kartlegger man innlegg for innlegg. Ubevisst. Og det individuelle mønsteret med mest moro, mest klokt, mest varmt og koselig, mest syt eller mest reaksjonært pjatt vil etterhvert avtegne seg. Og så vet man etter en stund om folk er av slekta som kjenner Josef eller ikke.

Gammel 25-03-08, 17:40   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ekkel? Jeg prøver og unngå å være ekkel mot folk.
Noen er jeg nesten alltid uenig med, og jeg er ganske sikker på at jeg leser deres innlegg med "skeptiske briller på". Ikke at jeg ønsker å ta ting opp i værste mening, men jeg er garantert forutinntatt. Det gjelder andre veien også, jeg er selvsagt forutinntatt også overfor de som jeg som oftes er eninge med. Enkelte igjen er så relekterte og spennende i sitt syn på ting at det er en sann fryd å lese det uansett om jeg er enig eller ei. Den siste varianten er nok den jeg liker best. Det er ikke viktig for meg at jeg er eninge med de menneskene jeg omgir meg med, men at de er reflekterte, spennende og morsomme.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:43   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Som flere andre er inne på, får man jo et inntrykk av folk etter hvert som man leser innlegg. Jeg forsøker imidlertid å aldri være ekkel mot folk.

Og så vet man etter en stund om folk er av slekta som kjenner Josef eller ikke.

Hva slags slekt er det?

Gammel 25-03-08, 17:46   #13
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hva slags slekt er det?

Sikkert den samme som lærte bort hvor David kjøpte øl hen.

Gammel 25-03-08, 17:50   #14
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Det spørs ofte hva det gjelder. Jeg tåler en del, men hvis folk er frekk og "stor i kjeften" bare for å tøffe seg mister jeg litt av respekten for dem. Men jeg forsøker så godt jeg kan og nullstille meg. Og alt som blir skrevet etter noen har tatt litt vin, det regner jeg ikke med

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:51   #15
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Nullstiller, etter beste evne. Syns det er viktig å skille sak og nick.

Samme her.

Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:54   #16
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som skilpadda sier: hvert innlegg er liksom som et datapunkt fra den brukeren, og hvis man feks tar de siste 10 innleggene fra bruker x og summerer dem så får man: moro, moro, fjas, kjedelig, reaksjonært pjatt, tåpelig, tåpelig, tåpelig, tåpelig, fjas, så vil ikke hovedinntrykket være så positivt.

Man starter vel tilnærmingen til hver enkelt med en sånn litt spørrende "hvem er du, hva står du for"-holdning, og så kartlegger man innlegg for innlegg. Ubevisst. Og det individuelle mønsteret med mest moro, mest klokt, mest varmt og koselig, mest syt eller mest reaksjonært pjatt vil etterhvert avtegne seg. Og så vet man etter en stund om folk er av slekta som kjenner Josef eller ikke.

Det er jo klart at man sitter med et generelt inntrykk av hver enkelt av brukerene her inne. I allefall de mest aktive. Det er jo forskjellene som gjør oss til personer og det er forskjellene som lager diskusjonene. Jeg har ikke noe problem å se hva du mener sånn sett på sikt. Men det var ikke det jeg mente.
Det jeg mener er om man er uenig den ene dagen, om man fordet klarer å se det bra i personen dagen etter? Eller om man er veldig bitter for diskusjoner veldig lenge?

Jeg kan ta et eksempel for min del da. Azi. ()
Vi er ofte uenige, men samtidig syntes jeg Azi er bra og fordi hun er en personlighet som bidrar mye. Jeg kan også fint se at hun er en bra person, selv om vi ikke alltid deler oppfatning om ting. Dermed så er det ikke vanskelig å "halshugge" henne ene dagen, men likevel ha det hyggelig den neste, fordi hun kommer med mye bra og. Vi er bare ikke enig alltid.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:55   #17
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Om du er uenig med noen i en tråd ...

Tenker kanskje at vedkommende har snåle,teite eller er ondskapsfull mot andre, og det skal jeg legge meg på minne.
Men så går det i glemmeboken, og jeg har nullstilt meg uten at det var helt meningen.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 17:55   #18
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å nullstille, men jeg er jo ikke helt gullfisk heller. Jeg irriterer meg som regel mer over diskusjonsteknikk (hersketeknikker f.eks.) enn uenighet i sak. Altså kan det hende at jeg ikke gidder å bruke så mye energi på noen jeg av erfaring vet har det med å drive med hersketeknikker.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 18:01   #19
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig dårlig på nullstilling. Nå er jeg ikke kjempeaktiv, og heller ikke særlig ekkel, men når jeg leser innlegg husker jeg jo godt hva jeg synes om de forskjellige nickene, og det farger nok oppfatningen min.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-08, 18:08   #20
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å være uenig og ekkel er to vidt forskjellige ting. Når jeg diskuterer så går det på sak og ikke person. Det kan jo være at jeg er uenig med samme person i flere tråder. I de tilfeller hvor temperaturen i diskusjonen stiger, så kan jeg sikkert bruke både ironi og sarkasme. Det går fortsatt på sak, ikke person og har ingenting med å være ekkel å gjøre.

Det hadde blitt kjedelig på FP om alle hadde vært enige med hverandre hele tiden. Men, nok en gang, uenig er ikke lik ekkel.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hevnprikker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.